sorgligt.

Fre 19 dec 2008 00:41 (Uppdaterad Fre 19 dec 2008 00:43)
Övrigt, 11 läsare totalt
fy fan.


det är jobbigt att inse att de bästa bloggarna skrivs under depression. och i lunardagboken. men det är väl så många författare säger, att de blir som mest kreativa under sina mörka perioder. jag är av samma virke.

mitt liv är kaos.
inte på kärleksfronten, inte vad gäller pussar & kramar & kärlek - och tur är det för annars vet jag inte var jag hade varit.
men annars.
jag pluggar endast för att fortsätta få csn. tanken på att ge mig ut i skolor och undervisa gör mig panikslagen - ändå ska jag ut 5 veckor i sträck under vecka 3-7 i en gymnasieklass och ensam hålla i 25 lektioner. min kropp dör, mitt hjärta dunkar sig ur led när jag tänker på det. samtidigt har jag två tentor vecka 2 - varav en är en spärr. klarar jag den får jag inte fortsätta och det vore visserligen skönt, men å andra sidan - då har jag inga pengar. kan inte betala lägenheten. inget hem.

vecka 2 innebär att jag har runt 20 dagar på mig att ensam planera 25 lektioner noggrant samt plugga in allt till två tentor. julen innebär panik och enbart panik och det gör att jag än mindre får arslet ur vagnen. panik gör mig förlamad.

jag söker jobb men inte tillräckligt, jag är kass, klarar det inte. känner det som att fan, varför skulle de vilja anställa mig? det finns alltid folk som är mer kvalificerade och passar bättre. att tänka så medför att jag inte söker jobbet, och sedan blir det en ond cirkel. för det finns alltid folk som är mer kvalificerade och passar bättre. alltid.

så. jag trampar vatten och snart orkar jag inte mer.
samtidigt som jag slösar csn på en utbildning jag inte vill gå.



tack mattias för att du finns. you are the light. a light that never goes out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0