Stockholm!

Sön 11 sep 2005 21:28
Övrigt, 20 läsare totalt


I fredags var det kalaskväll hos Idie, eftersom hon skulle fylla åår! Jag, Stina, Elsa, Olivia, Eva och Cissi var på besök och vi hade så trevligt så trevligt :) Som alla (rättelse: ingen) vet, har Ida bott i Afrikanska Tchad i två år av sitt liv, så maten som det bjöds på var afrikansk! Och i Afrika äter man med händerna. Så det gjorde vi också. Vi hade en skål med soppa, ett bröd (som typ såg ut som tortilla), två kycklingbitar, en "tårtbit" med majsgröt och en blandning av spenat och kiddlybönor (?) framför oss när vi började. Först skulle man doppa högra handen i såsen (man äter BARA med höger! Vänster torkar man sig nämligen i rumpan med :P ) och smörja in den lite. Efter det skulle man ta en klutt av gröten i handen och rulla ihop den till en litn boll. När man gjort det skulle man göra en liten grop i bollen med tummen, och sedan doppa den i soppan så att man fick soppa i gropen, och sedan stoppa'n i mun :) Brödet skule man dela i mindre delar och med hjälp av det äta spenaten. Kycklingen var det bara att äta som man ville.
När man vant sig att äta så här var det tookgott :D Jag lovar!

Och igår for familjen till Stockholm! Wiee :) Checkade in på vandrarhemmet och drog sen ut på shoppingtur :) Jag köpte två tröjor, en ribbstickad mörkgrön på JC och en stickad brun och vitrandig på Carlings. Mums !Och sen på kvällen ---> GRÖNAN! Ola, me and Josefina. Sååå skoj :D Ola spydde till och med :P

Men idag inträffade ändå dagens höjdpunkt, anledningen till att vi åkte upp. FÖRHANSDVISNINGEN TILL KALLE & CHOKLADFABRIKEN :D Föörst, massa gratis godis, glass och pucko, och sen värsta bästa filmen :D Det var heöt kanontoppenbra!! Det dumma var att den var dubbad, men det fick man ha överseende med. Åh, den här stockholmsresan var toppen :D


Och så ringde Anders Tosteberg precis.. Han kan fixa så att jag får tryckta kartor till min elevlektion. Fan vad bra! Jag var riktigt rädd att vi skulle behöva springa på svartvita kartor från -92 . Jag ska få MVG :D


puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0