Spanien - Svetto, Pommes och Jamba

Mån 20 jun 2005 13:58
Övrigt, 20 läsare totalt


Nu är vi hemma igen :) Efter en vecka i Calella, Costa Brava. De två första dagarna när vi kom ner var det regn och moln. Jag var sur, sur sur för jag var heeelt säker på att det jävla ovädret skulle hålla i sig hela veckan. Det hade varit så typiskt, när vi suttit i en buss i 35 timmar och tvingats lyssna på Fly On The Wings Of Love tusen gånger. Mamma hamnade precis bakom en kille my age som verkligen råstank svett. Hans kallnamn under resten av resan blev Svetto. Hans fete lillebror fick heta Fetto. Och systern Fetta. Dom skrattade vi gott åt. Det roligaste var när mamma började spruta parfym i bussen för att slippa hans lukt (hon satt på sätet precis bakom) och hänga upp våtservetter på sätet för att de var "ungefär som wonderbaums". Det var roligt. En sak till som jag uppskattade var när Filip och Pappa vann frågesporten och hade skrivit på sin lapp med Amanda Almén och jag blev framropad och fick en flaska mednånformav14%dricka och en 5-eurolapp och orden "Amanda kunde ALLA frågor utom den med tändstiften", det gillade jag :) Sen vann Filip och jag en annan tävling och fick en ännu större flaska med vitt vin. Hah :)

På onsdagen slog det om och blev toppenväder. Alla solade sönder. Torsdag och fredag var det också jättefint.

Bästa: Pommes och majonäs, brända mandlar och Filip.
Sämsta: Svetto, bussen, regnet och tyska jävla jamba.

Nu har Filip åkt hem för att springa jvmtesterna och jag är hemma för att sommarlova i en vecka. Yeah. Hur hade ni det på Jukola?

Adam Green - Carolina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0