Slice me nice

Mån 30 maj 2005 20:59
Övrigt, 16 läsare totalt


[12:27] Joo, igår, då skulle Filip åka hem. Med buss. Från fjärrbussterminalen. Så, vi kom dit, fem i sex, bussen gick tio över. Lämnade pappa i bilen på parkeringen och gick med Filip för att pussa hejdå och vänta på bussen. Efter sju minuters väntan utbrister pojken: ”Jag har ju inte tagit ut pengar!!” (På bussar måste man betala när man kommer ombord, man kan inte betala innan) så vi sprang till Swebuss-receptionen för att ta ut pengar där.. När vi stått lite i kön kom Filip underfund med att han inte kan ta ut pengar sådär, han har ett vitt sånt där uttagningskort som inte kan användas i affärer. Så jag sprang till pappa och bad att få låna hans, och det fick jag. Kom anfådd tillbaka - och får reda på att man inte kan ta ut pengar där för blixten slog ner. Yeees. Sprang tillbaka till far, rejsade till resecentrum (via busshållplatserna - åt fel håll på enkelriktat), jag hoppade ut och spraang allt vad jag hade, var jättenära att bli påkörd av en buss, trampade snett, kom fram till uttagningsautomaten - och slår fel kood! Herregud, jag var inte liite stressad, och inte nog med det: knapp sex fungerade knappt! Men efter några försök lyckades jag ändå få ut pengar, så jag sprang tillbaka till bilen, och pappa körde tillbaka till Filip, och vi haann. För det var så många som skulle på. Pheeeew.

Seen.. åkte pappa och jag hem till farmor med en chokladask. Det var ju trots allt Mors Dag. Blev bjudna på fika och stannade till klockan åtta. Sen for vi hem, för jag hade mitt samhällsarbete som ska vara inne idag att jobba på. Och efter det hjälpte jag mamma att vaxa bikinilinjen. Det var det roligaste jag gjort på jättelänge, haha. Julia kom upp och frågade om mamma födde barn. Det var kul.

[20:56] Ehhm.. Nu ska jag dra mitt schema för de kommande två veckorna:
Tisdag: Okej, normala lektioner. Fast ändå sovmorgon till halv tolv ;)
Onsdag: EN lektion. Data vid ett.
Torsdag: En lektion, historia. Slutar 9:30.
Fredag: Iiinga lektioner alls. Jag ska till Filipen.
HELG!
Måndag: Ledigt
Tisdag: En lektion, börjar 14.10
Onsdag: Inga lektioner alls.
Torsdag: Två lektioner, varav fika på en. Och så kommer Filip.
Fredag: AAAAAAAAVSLUTNING :D


Muuumsie :)

The Though Alliance - Koka-Kola Veins

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0