Shit happens.

Ons 5 maj 2004 20:39
Övrigt, 13 läsare totalt


Visste du, att en fjärdedel av Sveriges befolkning någon gång i livet lidit av/kommer att lida av depression, men bara en tredjedel av dem söker vård? :P

Hejhej på dej. Imorse var jag på väg till skolan, tiden var knapp, kanske nitton minuter över åtta. När jag befann mig på skolgården la jag märke till att alla redan hade gått till sina lektioner. ”Ooopsie, bråttom, bråttom!” tänkte jag och skyndade iväg mot mitt rosa underskåp. Väl framme skulle jag bara sticka in nyckeln i nyckelhålet, men.. ”Var sjutton har jag gjort av nyckeln? Åh NEJ, den är heeemma!” Bara att vända på klacken och vandra hem över fotbollsplanen igen. Väl utanför dörren ringde jag på minst fem gånger, utan resultat. Tills sist får jag ringa in för att mamma ska reagera. ”Mamma, kan du komma och öppna dörren, taaack?” Hämtade nyckeln, stack tillbaka. Kom tio minuter försent, men shit happens.

Satt på msn och orienterare hela NO-lektionen (som numera fortfarande heter ”Gymnasieförberedande Kurser”), samtidigt som jag skrev fem rader om Lodjurets kännetecken. På nittio minuter! Illa. Haha.

Var på elevrådsmöte idag också. Olivia och jag vikarerade för Elin och Hanna. Avslutningsfotot ska vi ta på tisdag, fick vi reda på. Vi som inte ägnat en TANKE åt det ens en gång! Men vi bestämde oss på mentorn, att vi ska ligga i en hög. Stackars den som ligger unders! Haha. Vi delade in oss i grupper också, ”Matgrupp”, ”Praktisk Grupp” och ”Aktivitetsgrupp” inför vår klassresa. Jag hamnade i aktivitetsgruppen, skööönt. Dom gör typ minst. Haha.

Efter skolan satt jag och stekte ett tag i min nya bikini. Sen ringde Stina och undrade om hon kunde komma ut och köra ett träningspass, så visst sa jag och Stina anlände. Tillsammans med våra kära mödrar åkte vi ner till Linghems stolthet Kråksångsspåret och sprang en bana. Eller, mödrarna gick spåret. Soligt och somrigt på Linghems ängar! Kossor också.

”Ska vi gå ut och möta livet du och jag, den lilla tid som vi är här?”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0