Nudda-personer-tävling!!:P

Sön 31 aug 2003 18:35
Övrigt, 16 läsare totalt



Tjohoo!!

Klassiska DM idag, med LOK som arrangörer! 4,3 km i Prästtomtaskogarna, men vad annat kan man vänta sig? Vi har ju ALLTID där!
Jaja.. Jossa startade två minuter efter mig idag igen.. Börjar bli van. Jag tyckte inte att jag bommade varken ettan,tvåan eller trean men Elin förklarade att Jossa stämplade precis efter mig vid trean och Jossa påstod att hon sätt mig hela sträckan mellan tvåan och trean... TUR att inte jag märkte det, för då hade det kunnat gått rakt åt helvete!! För hon såg mig inte mer efter tredje, och från den och in i mål har jag lyckast springa ifrån henne med 6 minuter!!:) Hehe! Det var en dyngsvår bana, Jag var helskakis vid starten när jag stod och funderade på vart jag kunde tänkas lägga min storbom idag?? Men jag bommade knappt ingenting, bara två gånger: När jag just sprungit över vägen förbi vätskan (där shcweizaren Michael stod och hejade!) och när jag kom ifatt Stina (med 10 minuter!!:D).. Blev intervjuad när jag kom i mål (Wehey, på en Östgötatävling! Stooort!!:P) av Björtis, och han frågade bl.a. varför det gick så kass på 5-days? Jag svarade att jag lyckades kontrakursa en dag, och att det inte gick att ta igen sen. Haha, då säger han: ”Hmm, kanske det kanske..Men min personliga anledning till att det gick så dåligt var nog att det POJKSPRANGS lite för mycket!” Haha, alla brast ut i skratt, inte minst LOK-eliten! Retad!! Haha! Linnea: ”Yes!!!” :P

Mitt lopp räckte till en andraplats. Förstaplatsen snuvade Märta åt sig! Jag hade 44,40 (det var SVÅRT!) hon vann på 42,04 (rätt långt efter..) och trean, Krissekrull hade 48,23 eller nått.. Vet inte säkert.. Men det blev iaf DM-silver!!

Och Jossas-bricka-la-av-på-natt-DM-fallet har retts ut.. Efter mycket klag från familjen Lindbergs sida så kom hon tvåa.. Men det är ju klubbens skyldighet att se till att löparna inte springer med tre år för gamla brickor! Fan, har man still en gul bricka får man ju räkna med att den lägger av någon dag! Men det var ju kul att hon fick sin efterlängtade andraplats iaf..

Hahaha! Stina och jag har startat en ny tävling!
TÄVLANDE: Klyftan och Blueberry (alias Amanda och Stina)
UPPDRAG: Nudda personer.
FÖRKLARING: Haha, som idag t.ex.. Stina gick förbi Erik Andersson ocg drog med fingret på hans Denseln-dress. När hon kommer fram till mig säger hon: Jag nuddade ERIK!! Då kan ju inte jag vara sämre, så jag går förbi och nuddar honom med armen. Sen fortsätter det, jag råkar gå in i Olle Kaleréd, (Lill-Andy:P) Stina går in i honom sekunden efter.. Jag går fram och skakar hand med Robban, hon slår han på ryggen. Hehehe! Riktigt rolig tävling!
RESULTAT: Än så länge står det lika.. Men på nästa tävling ska jag ta ledningen!

Så, om två personer går in i dig odiskret några sekunder efter varann, kan du ju kolla om det är Stina och jag.. Det kan betyda att du blivit uttagen som ”Nudda-person” i vår tävling!!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0