Jobba ”H”! Kööööööör!

Lör 17 apr 2004 21:06
Övrigt, 14 läsare totalt


[07:21]Det lustiga är att Ola och de andra som är på årets konfa, är så jägarns små!? Var vi verkligen sådär små vi också, när vi började på konfirmationen? Jag tvivlar verkligen på det! Vi är ju precis lika stora fortfarande.

Snart blir det till att åka ut på tävling. Stigtomtakavlen idag, jag springer i D17-kavlen för vi hade inga 14-åringar som kunde springa i ungdomslagen. Så, om någon har några överblivna 14-åringar, kan vi ju diskutera fram ett vettigt pris och så kanske vi i LOK kan få låna dom när det behövs några i kavlelagen?

Nästa vecka är det tiomila. Jippiehow!

[15:26] Cowabunga. Jag mår totalt jättedåligt just nu. Snorig, två munsår (AARGH!), illamående och med en slående huvudvärk. De två sistnämda åkommorna var dock följderna av att jag satt och läste i bilen på vägen hem. Kan också nämnas att vi åkte färja och sedan på massor små kringelkrokiga vägar för att Julia skulle få se mer av landskapet. Så just nu känner jag mig inget vidare.

Men det gick bra idag! Iallafall på första slingan, det rapporterades senare att jag hade gått fetingbra fram till radion (dessvärre la jag märke till det i skogen också, och gjorde en brakbom till kontrollen efter radion) men efter varvningen var jag dyngtrött. Jag tappade skapligt mycket där, men jag är nöjd. Speciellt med de första tre kontrollerna:) Hela tävlingen idag var riktigt lyckad faktiskt. Per var där, Malins pojke, och han var riktigt trevlig. Victor lånade mina glajer, så nu ska dom bo i Dalarna i Avesta hela veckan. Jag får tillbaka dom på tiomila. (Han var väldigt fäst vid dom, han började nästan gråta när jag skulle ta solglasögonen ifrån han, så därför lånade jag ut dom). Det var väldigt fin terräng där! Det var kul när jag sprang vid varvningen och Victor skrek ”Heja H!!” efter mig. Jag menar, hejar han på Amanda kan det ju vara någon annan där som har tilltalsnamnet Amanda. ”H”, däremot, är det inte många som reagerar på. På upploppet var min trogne Mr Hejarklack där och skrek också, den här gången ”Köööör Hildur!” Hildur är det heller inte många som heter, så därför var jag nästan säker på att det var mig han menade. Hehe.

”Den totala makten, den totala kontrollen, det totala totalirära” - Ebba Grön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0