En fråga bara..

Fre 16 apr 2004 21:46
Övrigt, 11 läsare totalt


..Blir man blind om tittar på solen? Jag har för mig, att mamma sa något sånt till mig under mina första år. Satt och stirrade intensivt på solen igår, men har då inte märkt av någon blindhet.. Haha. Tur är väll det!
Mobbandet av Elin Zaulich i 9C fortsätter. Amanda och Olivia trakasserar henne något enormt, som på gympan idag tillexempel. ”ALLA MOT ELIN! Elin, vi ska göra mål här (ett fem meter stort mål), du gör mål där borta (mellan två träd, 50 meter bort, som det var runt en meter mellan) Okej? Då köör vi!!” Hähä:) Vi lekte även lite irländsk julafton, då var vi faktiskt snälla mot Elin. Lite. Efter det hade vi franska och jag och Olivia släntrade ner mot bildsalen tillsammans med Elsa. Elin stannade i franskasalen, och detta ledde till mobbning av Elsa istället i brist på Elin. Elsa målade ju av en kvinna som stod och kliade sig i skrevet! Det är under inga omständigheter acceptabelt. Haha. Detta medförde prat om könsstympning och liknande saker vid matbordet, och det var inte omtyckt av alla. Bara för att Amanda lider av munsår (munherpes, grr, vem fan har gett det det bisarra namnet!??) så trackades hon STENHÅRT för det (okej, Elin hade väll lite att ge igen, men vaddå!??:P). Solning på matrasten och roligt på SO’n. (Veckokrysset fråga ett: ”April april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill. Blev du lurad på första april i år? 1: Ja. X: Nej. 2: Vet ej.” Haaaha!:D) Mellan SO’n och svenskan begav sig de två vännerna och Elin sig av mot jourlivs för att inhandla diverse nödvändigheter, och på vägen tillbaka till skolan möts dom av ett fett gäng ungdomar som frågar efter vägen till Grannskapens Hus. Ingen av de två vännerna (inte Elin heller) hade hört talas om något sådant hus, men ger dom en ”något” krånglig beskrivning av vägen till ICA. På matten räknades det två tal, Olivia sjöng ”The eye of the tiger” skithögt och Elin debatterade i frågan om kvinnodiskriminering.

När jag kom hem lekte jag ”Gung-boll-datten” med Lillebror, det var jätteskojs:D Ola när bollen hamnar bakom mig på gungan:
-Mohaha, nu tar jag dig bakifrån!
En sekund senare ligger han ner i sanden och vrider sig av skratt. Iiiih, STORASYSTER TYCKA OM LILLEBROR:D

”Sheena is a punkrocker” - Ramones.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0