Eksjö och intervjuer

Lör 29 nov 2003 18:59
Övrigt, 17 läsare totalt




Har just läst Linifinis långa referat av Eksjö-dagarna.. Ska försöka skriva ungefär lika utförligt och bra, men jag är tveksam till att det ska gå.. Haha men det är väll bäst att börja då.

Onsdag eftermiddag var det dags. Det jag väntat på lääänge! Jag skulle sätta mig på tåget för att i Tranås byta till en buss som i sin tur skulle föra mig till orienteringsgymnasiet i Eksjö! Men när jag höll på att packa började jag känna mig allt mer trött! Och yr i skallen:/ Jag la mig på sängen de sista tio minuterna och coolade ner lite. Sen bar det iväg.

Väl framme i Eksjö (klockan 16:55) väntade Malin och Jossan på mig. Då hade vi redan missat maten så vi vandrade iväg till ICA för flickorna skulle inhandla lite ”mat”: Kakor, wienerbröd, popcorn samt glass. Efter det promenixade vi till elevhemmet. Svansade efter Malin lite sen parkerade jag mig i teverummet tillsammans med ett helt gäng andra elever. Vågade inte säga ett ord typ:S Sen kom Nettan in och skrek att det var Pannkakor och glass och folket försvann innan jag han säga: Mums! Efter kvällsfikat försvann alla eftersom det var mycket läxor som skulle göras. Några skulle träna. Amanda blev själv. Hon anpassade sig till Johannas rum där hon läste läxor och somnade i soffan.

Torsdagen började med att Johannas klocka ringde och hon hoppade upp ur sängen och drog på sig träningskläderna. Själv vandrade jag ner till Matrummet där Lina redan satt så jag anslöt mig till henne och Julia. Vi såg på Ace Ventura och degade. Klockan tio anlände resterande flickor; Kristin, Karin, Elsa, Hanna, Carro, Martina & Jossa. Genomgång och filmvisning. Seeegt. Sedan var det mat. Äckelkorv och pulvermos och (I Julias fall) ett ton morötter. Men det slank ner. Sedan väntade en rad intervjuer. Min var inte förrän 17:45 visade intervjuuschemat. Jossa hade först, sen Lina. När Lina hade sin vandrade jag Karin Kristin och Jossa iväg till ”stan”.. Inhandlade halstabletter och sen vandrade vi tillbaka igen.. Fick framåt eftermiddan en ”OLGY-uppsats” att skriva. Eller snarare ett papper med 15 frågor som vi skulle ”svara mer utförligt” på. Så jag satte mig med den medan de andra flicketöserna gav sig iväg på träning! Sen var det helt plötsligt min tur. Svenne uppenbarade sig i dörren. Gaaaash! Carsten hade min intervju. Han pratar danska. Men det gick rätt fint iallafall. Svenne fick ”översätta” någon gång men det gick i övrigt hyfsat.. Rätt lika frågor, alla handlade nästan om arbete i grupp tyckte jag!:S När vi satt i Johannas rum sen framåt kvällen, jag, Karin, Lina och Jossa, hör vi Malins röst eka:
-ALLA NOLLOR HIIIIT!!
Vi ger oss ovilligt iväg. Vi vet vad som väntar oss. Alla 88:flickor samlas i ett litet rum och tas sedan ut en och en. I BOKSTAVSORDNING. Vilket innebär: Amanda Almén först. Baajs. Jag blev ivägförd till Biblioteket där elevhemmets alla flickor bänkat sig i soffor och fåtöljer framför en ensam stol som placerats längst fram. Där fick jag sätta mig. Rummet var helt mötkt sånär som på en pannlampa som riktades rakt mot mig och gjorde att jag inte såg ett skvatt. Sen började den pinsamma utfrågningen! Om vad som hände i tältet på 5-dagars, Värmlandsresan (??), Axel och jaa jag vet inte vad! Jag skämdes ögonen ur mig! Haha!

Gick till Johannas rum eftersom jag inte fick ansluta mig till de andra flickorna i risk att jag skulle avslöja läskiga detaljer.
Fick besök av David, Johan och Ola. Dom tyckte att det vart mesiga frågor! Haha..
Sen satte jag mig vid Johannas dator och skrev lite information till Lina & flickorna som var kvar i rummet i väntan på sin intervju. Jag skrämde upp dom:)

Sen hade jag, Lina, Kristin och Karin möte i Johannas rum (som vi hade tusentals gånger under dessa dagar:D) och gick igenom de läskiga frågorna, som vid närmare eftertanke inte var så läskiga.

Fredagen bestod av provlöpning klockan tio. Fast jag lyckades bara ta mig halvvägs till ettan innan halsen protesterade och jag var tvungen att börja gå:( Men på vägen hem från träningen fick vi skjuts av Härberg:D Haha det var rally tillbaka till elevhemmet som gällde! Wrooooom!!! Huhuhu

Sen var det i stort sett bara avslutning kvar. Linifini åkte först:/ Tillslut var det bara Jossa och jag kvar av 88-flickorna.. Vi såg på teve hur man lagar marränger. Sen var det hemfärd. Väl hemma konstaterande att jag hade feber och så bums i säng. Hoppas VERKLIGEN att jag inte smittade nån!

Och saknar er redan alla flicks som åkte därifrån..! Men Liinijs vi ses väll på nyår?!?

Får inte glömmas:
*Jag tryckte en hel äckelchokladboll! Säkert en decimeter i diameter!:)
*Linas byxor blir SLÄTA när hon stryker:P
*Karin kallas K-Pist:)
*Knarkande av panodil var ett faktum.
*Saknade Annispannis!!:(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0