DANS PÅ BETONG!!!

Mån 1 sep 2003 20:17
Övrigt, 9 läsare totalt


Shaaa!!

Rolig väderlek idag! Sol, moln, regn.. Mix!! Haha!
Olivia och jag hade fetingskoj idag.. Vi satt och rim-sjöng.. Hon började t.ex. sjunga: ”Rib-Rob har tråkigt och är arger på oss” Och jag fortsatte: ”Akta dig, vännen han kan börja slåss!!” (Melodi: Cecilia Lind av Cornelis, med skånskt uttal:P) Det var så jägarns skoj!! Vi höll på skitalänge, kom på jättemycket rim!! ”Adam han är stor fett grym och stabil” ”Kanske beror på han ba’ käkar fil” ”Och Robban går omkring, i hans ecco-skor” ”Han tror han är grym och han känner sig stor” Vi sjöng massa!! Kunde fortsatt hur länge som helst tror jag.. Hahahaha!!

Sen hade vi dans på Betong-bänkarna utanför. Elin, jag, Hanna, Challis, Jenny och Olivia tränade balett.. Vi gjorde egna danser, en blev speciellt bra!! :P Här är låten vi sjöng till:

Det stod 6 vänner på betong
Tjillevillevipp bom bo
Dom sjöng på en helknasig sång
tjillevillevipp bombom
Då sa den ena, -Du min vän?
Tjilllevillevillevipp bom bom
Ska vi ta och hoppa ner igen?
Tjilleville vipp bombom
Och när dom ner till marken kom
Tjillevillevipp bombom
Så sa den, -Du, det gör vi om!
Tjillevillevipp bom bom
Så hoppade dom upp och ner
Tjillevilleville vipp bom bom
Tills ingen av dom orka mer
tjillevillevipp bom bom!!

När vi avslutat vår dansochsång-show fick vi mycket applåder av några åttor som bänkat sig framför oss för att studera vår dans. Vi är nog den 9:an som har roligast på hela skolan!! Haha! Vi hade skoj när vi skulle laga mat på hemkunskapen också, jag Micki Hanna och Robban.. Maten blev jättestark (Mangokyckling skulle det bli, men vi hade ingen mango så jag vet inte vad det blev av det hela!!)

Sen, när skoldagen var över, drog jag ut på träning med far.. Vi sprang in till tallboda (7km) för att hämta bilen som var på lagning.. Jag var jätteseg idag!! isch, jobbigt var det.. Hade 28 blankt.. Pappa sprang på 28,30 men han är ju sjuk så han sprang medvetet lite saktare.. Sen har jag gjort jobbiga läxor hela kvällen men nu lär jag ju va bäst på förhören imorn;)

Kommentarer
Postat av: ♥ Mamma Jessica [18 år och mamma till Emilia 4 år]

2008-09-12 @ 23:17:06
URL: http://jyees89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0