Bära eller Brista / LUGG!

Lör 6 mar 2004 20:59
Övrigt, 27 läsare totalt


[10:25]
Mina dagböcker har liksom URARTAT på senare tid. Ska bli en ändring nu. Här sitter jag. Stina är i Stockholm. Anna är i Stockholm. Malin är i Stockholm. Elsa är i Stockholm. ALLA är i Stockholm. Eller, inte alla. Inte Lina. Inte jag.

Ska åka med mamma och handla sen, YESS, haha, men det ska faktiskt bli ganska trevligt. Som en helt vanlig lördag 2001. Som på den gamla vanliga tiden. Nu är inte min tid så vanlig längre. Den är.. Ovanlig. För det är inte ofta jag har tid. Tid för mina vänner i skolan, tid för läxor, tid att.. Koppla av. Jag bara flänger runt, än här, än där. Det är nästan så att jag inte orkar med längre. Det känns som att jag bara vill släppa allt. Sluta träna, sluta bry sig om skolan, sluta leka. Sluta.. vara.. Bli nån form av eremit. Gömma mig i nån skog nån stans, långt långt bort, där ingen nånsin skulle kunna hitta mig. På något sätt är tanken lockande. Men såklart jag aldrig skulle göra verklighet av den. Sättet att lösa den här krisen på är antagligen genom prioritering. Jag måste börja prioritera. Jag hinner inte med allt. Något måste räknas bort. Tidigare har det blivit skolan. Men jag har ändrat mig nu, när jag märkt konsekvenserna. Det är fritiden, vännerna, det roliga, som måste plockas bort för att allt det jobbiga tråkiga och nödvändiga ska hinnas med. Men samtidigt pallar man inte dessa jobbiga tråkiga och nödvändiga saker om man inte får små ljusglimtar ibland. Jag ska INTE plocka bort det roliga. Jag fortsätter som det är nu, så får vi se, om det Bär eller Brister.

Nu lät jag sådär pessimistisk igen. Förlåt.

”Som du sa, det verkar svårt att bli riktigt nöjd. Det är så lätt att fantisera. Mina tankar och minnen står mig upp i halsen, men mycket vill ha mera...”

/ amanda.

[20:56]
LUGG! HJÄLP! HELT ANNORLUNDA! ORANGET HÅR! HJÄÄÄÄLP!

Mm! Det är sant! Jag har klippt lugg igen! När jag säger igen menar jag att jag blickar tillbaka till 5:an, då Amanda Almén bar en prydligt sneklippt lugg som inte passade henne ett dugg. Håret är färgat också. Blev någon form av orange. Lite småkul! Haha. Imorn kommer emil lauri till LOK. Stina och dom kommer hem också. Då får jag höra om allt som hänt:) Tjarrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0