April april.

Tors 1 apr 2004 21:23
Övrigt, 21 läsare totalt


[08:10] Morgonstund har guld i mun.. Hmm, kanske det.. Men snart ska man till skolan och ha dumtråkbajs-syslöjd. Ischlan. Vi får hoppas att jag överlever. Och snart är det ju lov också. Göööött. Visserligen består hela lovet av träningar, men det är tusentals gånger trevligare än att gå till skolan! Fast igår var det rätt soft. Hela matrasten låg jag på en bänk utanför skolan och lät rasten passera och solen värma mitt ansikte. Först låg jag där med Jenny och Olivia. Sen gick Jenny, vart vet jag inte. Efter ett tag stack Olivia också, till Kristna Skolgruppsmötet. Då låg jag kvar själver. Sen kom Robban och gjorde mig sällskap, och sen Erik, Pera, Challis, Elin, Lille, Malin, Olivia (kom tillbaka) och hela faderullan. Men nu ska jag gå. Ska ha syslöjd. Bläää.

[21:09] Idag har det faktiskt hänt mycket! Först och främst var det ju skolan, där det bland annat har hafts svenska där vi skulle sätta oss på varsin sida av klassrummet. Douhane gillade inte mitt impulsval av sida. (?)

Sedan, när skolan var slut, fick jag SMS av min käre bror. Han undrade vilken film han skulle låna till mig och om jag ville träna med honom. Jag fick önska vilken film som hellst!:) Det blev The Ring. Så den ska vi se imorn, hehe. Men det blev inget spring. Vi spelade fotboll istället, bror och jag. Det var roligt, vi sprang som fån efter den där bollen. Sen kom vi på att vi skulle dutta istället. Jag vann! Efter det försökte vi oss på den där leken som alltid Denslarna kör, ni vet när de står i en ring och duttar bollen mellan varandra, och aldig låter den nudda marken? Men det funkade inte så bra, vi klarade som mest fyra gånger, men det var kul ändå.

Efter det satte vi oss och kollade på Finding Nemo. Bra, men inte i Shrek-klass! Inte inte. Och imorn blir det The Ring som sagt.

Om jag inte sagt det tidigare, så är det första April idag. Imorse blev vi lurade som vanligt; tejp på osthyveln, tejp på vattenkranen, tejp på saltet.. Suck. Och alltid går man på det också! På alternativet hade dom visst skrivit nån artikel om att prologen till VM skulle gå INOMHUS i Nacka Centrum.. Jag gick till en början på det! Haha. På radio sa dom att Christian Olsson börjat hoppa tresteg med volt och i tidningen stod det om Tjejdäck. Det var dagens aprilskämt.

”Har du hört om han som bränner sina skepp i samma stund som han fått dom att flyta? Om han som har ett fläckfritt liv men skulle dö för att kunna byta? ”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0