Amanda är en tomte:)

Sön 14 dec 2003 21:01
Övrigt, 8 läsare totalt


Hejsan. Idag vare skinklopp! Det var trevligt, Amanda var ute och rände på långa banan (haha 4,7 km) med Inga-Lill, Kjell, Stina och Yngve som värsta konkurrenter eftersom resterande klunga for iväg efter första kontrollen. Haha. Så vidare fort gick det inte, men rysligt skoj var det. Precis så där, som orientering är, när det är som bäst. Fast det dumma var, att jag kom sist. Som ni alla vet, eller snarare, som ni som inte vet ska jag förklara för er nu:
Skinkloppet går till som så, att man först får reda på banans längd.
-Ahaa! Mín bana är 4,7 km!
Sedan får man fundera ut en möjlig tid som man tror sig komma att ha på banan.
-Hmm, jag har vart sjuk, inte tränat på två veckor, och så är det blask.. Vanligtvis har jag 10 minuter per km, när jag springer lagom sakta. Nu måste jag springa ännu saktare.. Säkert 13 minuter per km! Jag chansar på 65,18!
Sen så startar man. Alla startar samtidigt. Sen springer man.

Jag kom sist. Var den som gissat längst ifrån min tid. Jag gissade 20 minuter fel! Haha! Min tid var 45 minuter. Tänkte inte på, att det var i Vidingsjöskogen vi skulle springa:)

Sen var det dags för luciatåg. Som ni kanske redan visste, representerade jag Robban och var tomte. Min uppgift var att klinga i två Julmustflaskor på ”Hej tomtegubbar!” Det var jag faktiskt bra på. Sen fick vi stoooooora chokladtomtar. Men nu kom Karl hem! Ursäkta mig ett tag. Herrå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0