VIP-usmläger

Lör 10 jul 2004 18:33
Övrigt, 26 läsare totalt


Okaj. Då ska jag berätta om lägret, det som var så underbart skoj. Innan jag börjar; saknar er alla nått offantligt! Vi måste göra om det!

Dag 1. Uppstigning klockan 6 för Fröken Almén. Transportering till Norrköping sker med hjälp av tåg klockan 07:36, och sedan mot Örebro 08:31. Framme runt tolv, möter Björne, Anna och Lina på stationen och möfar in oss i Björnes bil som sedan far iväg mot Klockhammar. Lägger märke till vägar så som ”Orienterarvägen” och ”Kompassvägen” mitt ute i bushen, Anna utbrister: ”Åh, HÄR skulle man bo!” efter några sekunders eftertanke ”Öh.. Eller kanske inte..” När vi kommer fram till Alfernas klubbstuga är alla samlade ute på verandan och mottager oss med öppna armar. Inplacering i rum (ett pojkrum och ett flickrum blev det!) Dagen framskred så som så att vi spelade Plump, jag och Niklas vann tror jag (MIN förtjänst, visst?;P) och sedan gav vi oss iväg till OK Milans träningstävling. Jag, Lina, Sara och Gustav åkte med Gustavs farfar eller vad det var, och han förklarade snällt och vänligt för oss om kolare och gruvor och hur man utvinner järn. Mycket intressant, höhö. Vi fick iallafall parkera på ”Funktionärsplats” och fick därför kortare väg att gå. När vi kissat och gjort oss redo för start brakar det till, åskan bullrar och regnet börjar ÖSA ner. Jihu! Jag startar först, därefter Lina, Anna och sist Sara tror jag. Ifattkommen av Strandisen till tvåan, ack ack, sedan av de andra två också, ack ack igen, men jag sprang iallafall ifrån Anna och Lina och var tvåa efter Sara. Läder-Hans slog oss alla. Efter bastulekar (Dummast i bastun: Niklas!:P) åt vi Filips och Björnes ugnstillagade falukorv. Somnade gjorde vi nån gång sent, sent, efter timmar av prat.

Dag 2. Uppstigning halv tio, jag och Anna hade frukosten. Lagade gröt som brände fast och som blev lite geggig, haha, men folk åt iallafall och ingen insjuknade. Första träningen på schemat var keps-OL, vi lottade lag och jag kom med Gurra. Vi låg med rätt bra iallafall, tills han lyckades slänga kepsen innan mossen där den SKULLE läggas, så jag hittade den inte. Sprang tillbaka och förklarade att jag inte funnit någon keps, så Gustav fick springa och leta reda på den. Detta medförde att vi var några slingor efter, men Gustav la den vid sista så det blev spurt för mig mpt pojkarna! Eller, mot Olof och Niklas. Jag kom sist. Haha:) Bad på hemvägen i dammen och sedan maaaat. Denna dag var det sol, förresten, om jag inte berättat det. Det får vi tacka Linus för. Linus var väderchef. Iallafall, när vi kom tillbaka tittade vi på film och spelade plump, Sagan om konungens återkomst vare ju och den har jag ju inte sett förtusan! Eller nu har jag ju det:) Andra träningen var kärr-fotboll, höhö, men det var en bit till kärret så vi fick distansträning också, så det så. Hela vägen dit spelade vi fotboll, sprang liksom på vägen och höll bollen framför oss, det var svinskoj! Bollen ramlade ner i dammen och for mot vattenfallet, men Gustav räddade den som tur var. Mossfotbollen vann nog andra laget tror jag, men båda lagen kämpade väl, hihi. La massa mossa i Linus byxor och puttade ner Olof i ägg-vattnet:P Sprang hela vägen tillbaka för att torka och så HÖPP i dammen när vi kom fram dit. På kvällen lekte vi charader, det var svinskoj, haha, speciellt när Niklas skulle imitera Lill-Snorre. Lill-Snorre, liksom. Olof gissade på Linus, haha! Olofs imitation av pappa Garpenlund var ju rätt fethet den också :P Somnade senare än första dagen den här kvällen, Anna berättade massa långsökta berättelser som ”En man beställer mat på en restaurang. När han får den äter han lite, sedan går han ut och skjuter sig. Varför?” och ”Två pinnar ligger på en äng. En pinne har orsakat en persons död. Hur kommer det sig?” jag och Filip var i vilket fall som hellst kung på att lista ut svaren, haha;D

Dag 3. Frukost á la Linus och Lina, bättre gröt än första dagen var det någon som påstod med det tvivlar jag på:P Även denna dag skulle det tränas, första var en bana där Läder-Hans hängt ut kontrollerna. Det gick bra i slutet, men det var ju nog så jobbigt! Niklas såg ett lodjur och det hängde en snara i ett träd vid sista kontrollen, med en stenhög under så att man lätt kunde sparka undan en sten om man kände ett behov av att hänga sig. Huu! Den snaran var ett ivrigt samtalsämne senare på kvällen! Drack vatten ifrån en brun bäck och gick hem till stugan. Duschade inte denna gång, vi stack ut rätt fort efter maten igen, spelade lite fotboll emellan bara för att smälta maten. Allt för att få en så lång kväll som möjligt:) Andra träningen var det dags för keps-OL igen, jag kom i samma lag som Keps-OL-kungen Filip:D Vi vann, faktiskt:) Även att inte jag visste vad kryss på kartan var för någe. Filip är bara FÖR kung på det dära! När vi kom tillbaka bastade vi och sedan kom det som vi alla sett fram emot; PIZZAN! Vi åt och åt och det var såå gott:) Olof fick mina kanter när jag vart mätt, hihi, han var så gullig när han satt och åt dom framför teven:D En disskussion startade lite senare på kvällen angående vem som tjuvat (?) en av sprutgräddarna. Olof hävdade, tillsammans med de andra grabbarna, att det funnits FYRA i början av lägret. Tss, sa vi. Pojkarna kom överens om att antingen hade jag snott den, antingen hade Finn-Anders varit i farten (det måste ju ha varit han som spillde ut håningen iallafall?:P) eller så talade vi sanning. Klyftiga grabbar det där. Haha. Firade Sara exakt klockan 00:00 på natten med chokladpuddingskalas, Linus doppade näsan i sin tallrik med grädde och blev Linus Gräddnos. Olof kände sig tvungen att käka en stor slev med grädde för att komma in i 15-16-gänget, haha. Sedan kollade några på film, jag och Anna lärde Filip och Niklas korttricket och kvällen var jättetrevlig:) Linus pratade i sömnen, ”Jag är här, lilla gumman” HAHA, och Olof också: ”Vem har tagit min tejp..?” när någon tog av honom mössan, som han envisas med att sova med för att han inte vill ha så krulligt hår:) Pratade spökhistorier inne på vårt rum innan vi gick och la oss, Filip sa ”Godnatt, Eva” och jag var bara EN decimeter från att bli med barn!:P Hahaha! Klockan halv fem ringde min klocka som jag ställt på ringning, och vi smög in till pojkarnas sovrum med sprutgräddarna i högsta hugg. Anna smög in först, bort mot Niklas säng, och just då börjar Niklas vända och vrida på sig och prata i sömnen! Panik bland flickorna, ut ur rummet och trycka sig mot väggen! Han blev tyst till slut iallafall, vi smög in igen, i hasten fick jag vandra till Linus säng istället för till den som jag hade pax på, men strunt samma;P Vi räknade till tre och sedan sprutade vi för fullt! Linus fick hela ansiktet täckt av äcklig grädde, han förstod inte vad som hänt och smetade in hela sig med det dära, haha! Anna sprutade i Niklas öron och Lina skulle sprutat på Filip, men han låg på magen så hon gjorde’t inte. Hihihi, in till oss och somna om iallafall, nöjda över lyckad manövrering.

Dag 4. Vaknade av att det sprang massa föräldrar utanför dörren. Klev upp och möttes av många pojkars blickar, haha, någon utbrast triumferande ”Jag VISSTE att ni snott en grädde!” Haha. Städade och lyckades få ansiktet insmörjt med grädde jag också, av unge herr Lauri, men det var väl inte mer än rättvist kan jag tro. Åkte in till stan lite efter tolv då stugan var färdigstädad och knallade runt i Örebro. Åt på McDonals, testade nya Mc Flurry de luxe, mycket god var den! Sa baj baj till alla vid fyra och steg på tåget mot Hallsberg tillsammans med Lina. När jag skulle byta träffade jag på ett snällt gammalt par som mer än gärna visade mig till vilken buss jag skulle åka med, för dom skulle till samma. När jag kom hem fick jag äta hur många jordgubbar jag orkade! Öööverlycklig:D Och nu såhär i efterhand kan jag konstatera, att detta var det roligaste läger jag nånsin varit på. TACK, alla!:D

Haha, glömde förresten säga att Linus och Olof skapade superbruden SALA, en blandning av mig, Anna, Lina och Sara. Haha!:D

Olof: Jag är jätten Jorm och jag tycker om o bada, o badaaaaaaa!

”Nu ligger vi här.. Bara EN decimter ifrån varandra.. Som ett tecken, liksom.. Godnatt ’Adam’..”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0