Staden Olborg, vilken dröm!

Ons 11 aug 2004 11:41
Övrigt, 9 läsare totalt


Idag flyttar dom in i Eksjö. Lina, Kristin, Karin, Martina, Julia, Elsa, Carro, Jossa, FILIP, Emil, Richard, Dennis och Erik.. Ett kanonhärligt gäng, det där.. Ändå kan jag inte rå för att jag får en klump i magen när jag tänker på Eksjö.. Jag var såhääär nära att vara en av dom.. :/

Ska till Stina och bada idag! Tar tåget tjugo över tolv och sedan buss nummer vadfandetnuvarförnågot. 654, 456, 546 eller 564? Kanske 645? Eller 465? Gaah. Det blir nog till att ringa Bobbsan och fråga, så att jag inte sätter mig på fel och hamnar i Lund eller något. Haha! Sedan blir det kanske Beck-kväll ikväll. Jag tar med mig sovgrejer så får vi se hur det blir med den saken. Jag ska ju faktiskt till Filip imorn, så det kan bli lite tajt. Och så ska jag kanske till skolan ikväll, men det kan ju vänta. Åkte förbi Folkunga igår, förresten. Checkade läget lite, liksom. Amanda med Kollen hade ju ingen aning om vart de placerat ut den skolan. Men nu vet jag, på ett ungefär iallafall. Fast jag förstår inte riktigt hur jag ska hitta dit, men den låg ju typ vid domkyrkan eller man såg kyrkan därifrån typ så det ska nog gå. Jag lär mig nog med tiden, om jag har tur! Pratade med Kusin Malin och hennes pojke Jonathan när jag var på tårtkalas hos farfar och farmor häromsistens. Dom berättade om skolan och att Folkunga är ett trevligt, ”alldeles lagom stort” plejs. Nollningsfester i sex veckor framåt. Det låter ju lovande, iallafall. Haha. Förresten kanske det inte blir något Kreta. För jag får kanske inte får ledigt. Bös! Dom kan fan inte ta allt roligt ifrån mig, kommunfan! Blääää!

Idag tränade jag innan frukosten. Det var spännande att se hur magen reagerade på det. Fast det hände inte så mycket mer än att jag blev ovanligt trött. Men nu kan jag sola med gott samvete, i alla fall!:)

Haha, Anna och jag kom just på en trevlig grej. Tänk om alla orienterare bodde i en enda stad? Typ Olborg eller nått. (Istället för Ankeborg:P). Det vore det ultimata! Alltid ha nån att träna med, alltid kunna träffa de man vanligtvis inte träffar mer än när man är rik och kan ta tåget eller på tävlingar. Då behöver man aldrig uppleva det här ”Nej, jag kan inte följa med på partyt, ska upp tidigt imorn och tävla”, för då ska ju alla på tävling samtidigt och då skulle man inte lägga ett party dagen före USM eller nått. Det vore kanonbra! Men ack, så är det ju inte och så kommer det aldrig att bli.. Men jaja. Nu ska jag sluta skriva. Imorn ska jag till Filip!:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0