SP1D på Folkunga!

Tis 17 aug 2004 15:23
Övrigt, 19 läsare totalt


[07:59] Nervös? Haha, mm, säger du eller? När jag verkligen koncentrerar mig kan jag känna att jag är jättenervös. Egentligen behöver jag inte koncentrera mig alls, jag darrar ju för tusan i hela händerna. Folkunga, here I come! Tjipp!

[15:10] Då var det över. Första skoldagen. Jag klarade mig igenom den!:P Numera går jag alltså i SP1D. På Folkunga. Dagen började med att hela 9C (okej, typ iallafall) återträffades på tågstationen och åkte tåget tillsammans. Väl framme i Linköping delades skaran upp lite granna. Jag och Micki tog iallafall bussen, tillsammans med väldigt många blivande katedralare och andra blivande folkungare. Varmt, svettigt och trångt. När vi kom till skolan gick vi in i aulan och exakt klockan 09:00 började uppropet och presentationen av elevråd och allt det dära. Jag blev, som sagt, uppropad i klass SP1D. Vi är 32 personer i klassen, tror jag. Den verkar rätt neutral. Stor blandning av folk och väldigt många som ägnar sig åt musik. Vi är Sam-samare, sam-ekonomiare, sam-musikprofilare, sam-etikare och sam-språkare som går i Folkungas Språkklass. Vi hade rätt tråkiga faddrar, om jag får säga det själv. Typ inget kul alls. Dom andra klasserna blev ju nollade liksom, vi satt och lekte namnlekar. Tjohej. Inte. Men nu vet man iallafall vad alla heter. Förhoppningsvis. Imorn ska vi ha oömma kläder och baka bullar till faddrarna. Ölbrännboll imorn kväll på Stångebro. Skuuumt, men jaja. Nu ska jag städa på mitt rum. Träning ikväll också, på Lok! Äntligen!:)

Simma lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0