SOL-skola, dag 3.

Ons 16 jun 2004 19:34
Övrigt, 15 läsare totalt


Upprop och sen ”Kroppsdel mot kroppsdels-stafett”. Det var så den här SOL-skoledagen började. Underbart när jag och Johan Sköld, ända mot ända, sprang vårt lag till seger. Efter det hade vi träning. Jag, Fred och Matilda fick tampas med en hög trötta tjejor som ville bli burna tillbaka. När vi kom tillbaka till LOK-gården hade Malin och Lisa fyllt ett förtital vattenballonger, som vi lekte med. Man stod i en ring och kastade, och om man tappade åkte man ut. Ledarna hade nog roligast, vi hade krig vi!:D Efter maten (kalla köttbullar och pasta utan ketchup, för den tog slut) var det dags för min SKATTJAKT! Ungarna delades upp i lag, Siri blev ledsen för hon var ensam tjeja i sitt lag, lite byten skedde och vips stod Marit vid hennes sida. Dom lyckades faktiskt riktigt bra, Annikas lag blev segrare, alla fick godis (utom Jonas och Linnea, vi hade råkat köpa för få klubbor:$) Medans barnen var ute så satte jag upp en frisbeegolfbana runt parkeringen, som sedan jag, Johan, Frans, Jonas och Robin försökte oss på. Amanda, klantig som hon är, råkade kasta en frisbee rakt på nosen på Frans, vars tårar började spruta, men då kom Fröken Lisa och tröstade honom och lovade att han fick kasta tillbaka på mig om han ville. Frans började genast skratta och hävdade att han kunde fortsätta spelet.

Nu på kvällen har Josefina och jag bakat muffins tills imorn, då det är dags för vandring på milspåret. Det ska bli skoj att se hur det går! Tjupp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0