Imorgon börjar skolan. Jippie. Inte.

Mån 16 aug 2004 20:45
Övrigt, 15 läsare totalt


[10:45] Imorn börjar jag på Folkunga. Sho Bre. Hur känns det, egentligen? Mjovars. Jag har inte tänkt på skolstarten så mycket. Det känns inte roligt, iallafall. Dels för att jag vill fortsätta ha lov och dels för att jag inte vill börja där. (Hoppas jag kommer få ångra att jag har sagt ”jag vill inte börja där”). Men än är inte lovet slut. En dag har vi kvar, och den dagen är idag. Idag ska jag in till stan med mamma. Handla bikini, solbrills och nån form av huvudbonad, hade jag tänkt. Helst en strandväska eller nått också. För på torsdag kväll åker vi ju! Åh, det ska bli så kul. Och sen kanske Filip kommer på besök den 27:e, dagen efter vi kommer hem, och det vore också så underbart kul om det gick. För då är det bara två veckor tills vi ses istället för tre:)

Ska kanske gå och duscha nu. Om orken bara kunde infinna sig. Och förresten måste jag checka orienterare först också.

[20:39] Jag har klippt mig! Ser inte lika tråkig ut i håret längre! Känns bra, iallafall. För inte hittade jag nån bikini, inte. Inte heller några brillor eller nån huvudbonad. Inte heller någon väska. Jippiehow! Inte. Men iallafall ett linne och en kjol. (Ja, ni läste rätt! Amanda Almén har köpt sig en KORTKJOL! Men den ska jag bara använda i en vecka framåt efter torsdag, så jag lovar, ni slipper se mig i den). Ny mascara har jag också, om nån ville veta. Ola köpte nya pjux, såna som jag vill ha!:/ Fast jag ska köpa lika dana, fast en storlek mindre. Svarta conversedojor! Fast jag kanske ska köpa röda, dom var bättre i formen. Vi får seee. Hittade faktiskt en bikini, men den kostade 680:- så mamma var inte så haj på att köpa’n. Knallade iväg och kikade på skolan också! Jonathan och hans vänner spelade basket på skolgården, hejade lite på honom. (Träffade Emil Tengvall på stan förresten! Hett!) Gick in och kollade vart aulan bodde, så jag vet vart jag ska gå imorn, haha. Vet även vilken buss jag ska ta (202:an, går 08:35 från resecentrum, ska gå av fyra hållplatser senare, vid Länsstyrelsen och sedan knalla upp på grusvägen mot skolbyggnaden. Så det så). Så det känns rätt lugnt. Typ. Men det blir nog bra där, får vi hoppas.

f-OLKUNG-a. Det är rätt hett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0