Höghusbarn leker inte med radhusbarn.

Mån 6 sep 2004 19:40
Övrigt, 14 läsare totalt


Tsigge ha tsigge ho. Tjenatjena. Ännu en skoldag avklarad, bara fyra kvar innan det är dags för Östergötland att storma Mikaelsskolan med sin överlägsenhet! Okej, jag skoja. Vet ni vad? Elsa blev invald i elevrådet idag! Oherrejösses vad glad hon blev. Men det får man inte säga till nån, inte än, för det ska dom säga på stormötet på fredag eller nått tror jag. Jag anmälde mig till skol-sm igår, förresten. Så nu är det usm, vm, skol-sm. Och sedan Ekorren Cup, där jag och Bobbsan ska vara speaker, klockrent. Hm, nu borde jag nog titta på teven egentligen. Jag tjatade ett tag på att Josefina skulle se ”Monsters Inc.” med mig, och när hon väl gav med sig så drog jag mig ur. Men Ola, Julia och Gabbi sitter vid apparaten också, så hon är ju inte ensam.

Angående överskriften så var det en grej jag läste i en tidning idag. Den fick mig att tänka lite, tänka på innebörden, hur larvigt det låter egentligen. Okej, det är ju inte så, alltså att de inte leker med varandra, det är ju en jämförelse, men det som meningen jämför med är ju larvigt också. Att de inte leker med varandra. Låt alla leka med alla, då skulle samhället se bättre ut. That’s it. *

Tamdararadam. Vi har virus på datorn, kanske måste starta om allt, haha, tjohej. Usch, imorrn är det läxförhör i Historia och Samhällskunskapen, och framförallt historien var svåår att fatta, jag bara ögnar igenom de där jäkla tio sidorna om det svenska folkhemmet. ’’Glenn kan supa Glenn kan slåss Glenn kan röka sina bloss’’. Åh, jag somnade förut när jag låg och läste läxor. Jag är helt jättetrött hela dagarna, tycker jag! Förresten fick jag ett jättegulligt sms av Filip idag i skolan, han är den bästa, han skriver jämt så att jag blir helt genomglad! Jag är verkligen tokkär i den pojken!

Thåström på Winnerbäck-konserten.. Jag kan fortfarande inte riktigt förstå det, det var riktigt stort..! Fast ändå, Winnerbäck och Thåström.. På nått sätt känns det inte som om de är på samma plan, på samma nivå liksom. Och han fick inte det bifall han skulle haft på konserten, det var liksom fel målgrupp. Man fick fel perspektiv, på något sätt.. Winnerbäck framstod som femtio gånger större än Thåström.. Fast alla var ju där för att se Lasse, inte Pimme, men ändå.. Det var STORT!

Varför försöker jag vara alla till lags..? Varför vågar jag aldrig säga ifrån? Varför?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0