DEG! Deg överallt!

Ons 18 aug 2004 20:39
Övrigt, 16 läsare totalt


Tjena tjena! Den här dagen på Folkunga var riktigt rolig. Efter mentorstiden, naturkunskapen och engelskan kom faddrarna och hämtade oss. Vi fick göra band att ha runt huvet, där det skulle stå (i mitt fall då) ”Amanda, 0D, Dyrkar 3D” på. De fick vi bära hela dagen. Vi fick lämna fram våra bakelser och kexpaket (haha, bara Alex och Stina som hade med sig:P) och sedan gick vi och åt. Efter maten drog de oss med sig ut på baksidan där vi lekte en hel radda lekar och tävlingar, så som kramkull, hoppa säck, ägg-på-sked, ”suck and blow” (:P), apelsin-under-hakan-leken och dylikt. Det roligaste var nog mumsmums-stafetten (där Viktor tryckte ner hela mitt ansikte i mumsmumsen jag höll på att sätta i mig:P) och äpple-i-hinken-leken, där man först skulle ta upp ett äpple ur en hink med vatten, ta ett bett, kasta tillbaka äpplet i hinken och sedan leta upp en godisbit i en skål med mjöl. Allt utan att använda händerna. Haha, mjöl + vatten = DEG! Deg i näsa, hår, MUN, ögon, ja, överallt! Har fortfarande kvar torkad deg och mumsmums i håret! Men KUL var det! Charader hann vi med också. Ja, tjohej, det var en lyckad eftermiddag! Och nu på kvällen var det ju ölbrännboll och party, men det skippade jag, mest för att jag inte hann. Mor och jag kom från stan vid halv sju. Jag har iallafall handlat en bikini nu! En svart sådan. Och ett par glajer, samt en hel drös med kollegieblock och pennor och sånt. Nu har jag packat det mesta också. Ska kanske ta och slå en pling till Filip snart, det vore trevligt att prata lite med honom.. Om jag orkar. Nu hoppar dom där uppe, har J-O Waldner vunnit kanske? Think so. Bye bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0