You get what you earn..

Tors 3 feb 2005 19:11
Övrigt, 20 läsare totalt


[09:46] ÄNNU en sjukdag. Det här hade jag faktiskt inte räknat med. Men inte mycket att göra något åt.. Vad ska jag hitta på idag? Jag antar att det blir samma ingredienser i dagens aktiviteter som det var i gårdagens. Kan dock inte fortsätta på tevespelet jag spelar, för jag har kommit till en hejdundrande svår boss som jag inte klarar av. Ola måste hjälpa mig men han är ju frisk och därmed i schkolan. Får väl nöja mig med Super Mariospel ett tag framöver då.

Eftersom jag ändå inte har något vettigt att skriva om kan jag ju tipsa om två kanonbra skivor.

Bright Eyes - Digital Ash In Digital Urn
aaaand
Bernard Butler - Friends And Lovers

Tokbra. Bernard Butler var basist i Suede förut. Bara så ni vet. Och NÅTT som stör mig något oerhört är Jens Lekmans F-ljud istället för TH! Gaaah. ”Happy birfday, little Lisa, happy birfday, today is your day” Goddymoddyploddydoddy.

OM man skulle ta och gå och lägga sig så kanske huvudvärken pallrar sig iväg till någon annans hjärnbark. Har jag tur följer säkert illamåendet med det också. Och när dom två stuckit, tror jag inte magvärken vill vara ensam kvar, så då pyser nog även den.

[10:25] Jag har antagit en utmaning. Det ÄR klurigt. Ni får se resultatet sedan. Okej. Sådär.
Här kan ni hädanefter också läsa min dagbok :
http://amandasdagbok.blogspot.com/
Aaaallright.

[15:54] Urban Hjärne har fått ett får! Aaaaaaaaaaaaah!
Ahmendeärjuintekloooktasså. Imorrn är det FREDAG. Gööött.

[19:00] Haha, jag kom och tänka på i fredags. Olivia skulle komma och vara med oss på vår sista lektion, som råkade vara idrott. Vi har ju idrotten i det rosa gamla 1600-talshuset vid domkyrkan, men det visste inte hon, så hon knallade ända upp till Folkunga. När hon var där skickade hon ett sms och skrev ”Jag är här nu, vart är ni?”. Jädrar, tänkte jag, för jag visste ju att hon gått fel. Tyvärr hade jag inga pengar på mobilen, så jag lånade Stinas för att ringa till Ollie. Dock spelades det så hög musik i gympasalen att jag var tvungen att gå ut för att kunna höra Olivias stämma i den andra luren. Ut-ut alltså. Så, när jag precis lagt på, slår de stora portarna igen. Och låsta är dom. Jag är alltså utelåst i minusgrader, iförd endast shorts och t-shirt. Jägarns. Ja, då kunde jag ju lika gärna gå och möta Olivia. Så jag knallade mot skolan, förbi bibblan (som kan efterliknas ett stort växthus, - alla väggar är bara glas) så ALLA därinne såg mig. Dom måste trott jag var dum i huvudet. Likaså de jag mötte på min väg mot min vän, men genom att låssas gå och prata i telefon och varje gång det gick förbi nån skratta lite i luren och säga ”Haha, ja, jag låste ute mig från idrottshallen förstår du” så fick jag nog dom att förstå. Haha.
Sedan mötte jag Olivia och gick tillbaka och efter det ringde jag varenda nummer till folk i klassen som fanns i Stinas mobils telefonkatalog, men inte en jävel svarade, så då såg vi bara ett alternativ: banka tills musiken sänktes och hoppas att nån kom och öppnade. Till slut kom vi in, blåfrusna, men glada.

Det var ett äventyr i särklass, det.

”If there is still time to turn around I’m going to”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0