toan

Ons 20 apr 2005 16:32
Övrigt, 15 läsare totalt


Det går inte att nå lunar från min sida, så jag är inne på Olas nu. Så dom som skriver till mig på msn får lägga av ett tag, ’cause I’m not kontaktbar just nu.

Nationella proven i engelska A igår, det gick inte alltför bra och inte alltför dåligt. Men herregud, uppsatsen gick helt gäälet. Man fick välja mellan att skriva om en sak som betydde mycket för en eller om varför man tyckte att det var så sjukt att folk nuförtiden bryr sig så mycket om saker och inte om viktigare grejer. Jag skrev om det andra alternativet, av två anledningar : 1) Det lät som ett svårare ämne, alltså ett ämne för högre betyg 2) Jag är ganska bra på att klaga, så det lät som nått för mig.

Skrev världens hatbrev där innebörden var typ ”Jag är normal och alla andra borde hamna på mentalsjukhus”, undertecknat Jonathan G. Cornwell, golfplayer from Wisconsin. Fördomar? Nejdå.

Förresten är det toppenväder idag, och jag cyklade från station i solskenet :) Hem var det ännu trevligare, eller, alltså från skolan tillbaka till resecentrum. Det svåra är det här med att cykla i storstad. Men jag håller på att lära mig.


Förstasträckan på 10-mila! Känns inte riktigt som ett bra choice att sätta mig där, för jag har, även om jag börjat träna mycket nu, ingen kondition. Än. Så, visst, sätt mig på första på Jukola eller 25-manna, men 10-mila? Det är lite för nära inpå, I’m not good yet. Fast sakta men säkert kommer formen tillbaka.. Hoppas jag.


Och idag lyckades jag IGEN! Varje gång jag går på den första toaletten i ”toalettkorridoren” vid våra skåp, lyckas jag alltid dra i pappret så hårt att jag stöter till papperskorgen så att den välter och allt åker ut över golvet! Och jag bara skrattar mer och mer för varje gång det händer! Seriööst, vad ska folk tro?? ”Där är hon som asgarvar på toan.” yess, that’s me. Common.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0