There is a light that never goes out

Tis 15 feb 2005 16:48
Övrigt, 15 läsare totalt


[09:39] Och nu är det sådär kallt i huset igen, och tomt. Tomt är det verkligen. Filip har åååkt.. Blöö. Men myspys har det varit i allafall. Och vet ni? Jag har köpt min banan-tröja nu! Den dära jag ville ha från Sportif. Vi gjorde ett litet byte, jag och Fälep. Han handlade för mitt presentkort på Lin & Co och jag tog hans på Sportif så fick vi båda vad vi ville ha! Han fick sin tigertröja och jag min banantröja. Deeeal.

Herregud vad det har snöat ute, det är ju flera meter, minst. Decimeter iallafall. Jag hade bråttom till tåget igår morse (det har jag ALLTID) så jag var tvungen att springa över gräsmattan istället för att gå runt husen (så gör jag ALLTID). Men det var ju snö upp till knäna! Byxorna blev helt dyngsura. Och inte nog med det; Jag hade mina vita converse. Det är ju hål överallt på dom, OCH dom är av tyg! Gosh, hur hjärndöd får man vara? Gick och frös och var blöt om fötterna hela dagen igår. Detta medförde att min förkylning förvärrades något avsevärt, så numera lider jag även av halsont. Doh.

Ska man våga hoppa draman idag också? Seriöst, jag jobbar för ett underkänt där. Men hur lockande är det inte att stanna hemma ytterligare en timme? Jo, såhääär lockande är det.

Stina och jag hade bestämt att vi skulle köra backintervaller i skidbacken idag också, fast med pulka. Vi skulle alltså åka ner och springa upp. MEN nu har ju jag ont i halsen så jag vet inte om det är en så bra idé..

Har förresten lagt de där jäkna Ekorren Cup-baneförslagen nu. Såå irriterande. Eller, jag har typ lagt en, Filip har lagt tre. Höhö. Men seriöst, SÅ o-skojigt. Anti-kul. Icke-intressant.

[16:37] Idag fick jag min ros. En röd. Och ett brev till. Vill ni veta vad det stod? Så här stod det i brevet:

I blomman, i solen Amanda jag ser
kring jorden, kring polen, hon strålar, hon ler
i rosornas anda
i vårvindens pust
i druvornas must
jag känner Amanda
// Din Pyppe

Mmm.. Pyppovich! Tack :P Och ni skulle sett vad jag gaaaarvade när jag fick den.. Det finns bara EN person som kan komma på något såntdära (och bara en person som förstår det roliga med ”Pyppe”). Hennes namn kan ni läsa baklänges sist i det här inlägget.

Och förresten var ju Adam hårmodell igår! Han blev toookfin, de hade färgat håret svart (visserligen är han nästintill svarthårig, så det syntes egentligen inte) och så lagt in ett blått parti på ena sidan, och det var SÅ snyggt! Klippt var han ju också, men inte överdrivet mycket, mest stilrent liksom. Herregud, om de hade kunnat klippa mig så snyggt när jag var modell skulle jag vara toknöjd! Fuuusk.

Se dig för lillebror, här kommer lyckan.
En liten pojke i för stora skor säger: ”Jag ska nog lyckas.”


greboB anitS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0