Tell me this night is over...

Yes, please, do it, do it for me.

Mån 20 dec 2004 21:47
Övrigt, 19 läsare totalt


Vi som var helt BOMBIS på att vi skulle få en skruttig liten sexbäddsstuga (Alfta Ösa-stugan Idre 2003 är ett praktexempel på vad för sort jag menar), men icke! Vi fick en av de nybyggda, en fet 12-bäddsstuga med bastu och hela tjottahejti! Säger ni gött, eller?! Filip och jag fick dubbelsängen! Vi som hade räknat med att ligga och trängas i en våningssäng..

Backarna - precis utanför dörren. Wonderbar! Jag åkte faktiskt 7,5 km längd varje dag. Det är bra för att vara jag. Applåder, tack! (Filip åkte två varv på samma tid jag åkte ett, MEN det var precis att han klarade det! Och Julia och jag åkte och pratade, faktiskt!)

Dalarnas Längsta hette en backe. Den var dock avstängd. Men den var min favorit.

Och JA, jag tar JÄVLIGT illa upp när nån säger att jag har dålig musiksmak!


Haha, engelskan var inställd idag, tralla lallala laaaa! Så precis alldeles nyss började min svenska, men sorry Emma, i wont be there. Jag har vart hemma och tränat! Så det så. Filip har jullov nu. Inte jag. Men imorrn är det inte så mycket lektioner. Först idrott, där ska vi ha ”julmys” som Laden så vackert kallar det. Byta julklappar och ha oss. Och efter det är det uppspel, ”Nasse hittar en stol” på draman. Jag håller på att öva in vad jag ska säga precis nu. Och efter det är det historia och samhällskunskap på samma gång, fika. Sen är tisdagen över! Så det ska jag nog klara.

Mina repliker i vår pjäs:
- Du sitter konstigt, min unge man. Har du försökt sätta dig underifrån och därmed fastnat och drullat omkull? Eller har stolen anfallit dig bakifrån och fällt dig såsom en påse till marken?
- Du sitter på fel sida, Nasse. Den ska stå på alla fyra benen med ryggen upp och så ska du sitta på sitsen på andra sidan.
- Jag vill ju inte direkt påstå att du är dum, Nasse, men jag har sett bättre sittare. Stolen ska stå på alla fyra. Du ska sitta på stjärten. På sitsen.
- Har du aldrig sett en stol förr? Hahaha, då ska jag visa dig. Såhär ska den stå. Såhär ska man sitta. Radion sätter man i knät, så hörs det ordentligt.

Det ska jag nog klara av. Skoj ska det bli! En radio ska jag ta med också. Påminn mig om det.


Hahahaha, vet ni en grej? Jag ”glömde” ju att jag skulle ha matteprov i onsdags, så jag var lite skakis innan mattelektionen idag. Så i slutet av lektionen, när vi var påväg ut och jag trodde att jag klarat mig helskinnad därifrån, ropade Eva på mig och bad mig komma fram.
- Aaahmagaaadd, tänker jag när jag släntrar mellan bänkarna fram till katedern.
- Du, angående ditt matteprov som du skulle haft i onsdags..
- Och DÄR rök mitt mattebetyg! tankarna for genom huvudet på mig likt rådjur som skräms av jakthundar.
- .. så glömde jag ju TOTALT bort det! Jag hade ledigt den eftermiddagen och hade inte en tanke på det förrän jag kom hem! Satt du och väntade länge..?
Lyckan var total. Jag berättade för henne att jag också TOTALT glömt bort att det var tänkt att jag skulle haft matteprov och att det inte var någon fara på taket. Jag ska få ha det efter lovet. Goosh, vilken TUR.

step out
step out of your Echo Chamber
before it is to late

Daram daram daram dam. I just wanna say I miss you so. Och lite till. Men nu ska jag sluta. Vi hörs och synes, och glöm inte:
> Allram på mornarna!
> Vattna blommorna.
> Anmäla er till nyår!
> Lyssna på all musik du kommer åt och tycker om
> Att det snart är JULLOV!


Echo, echo, echo echo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0