spöööken

Tors 14 apr 2005 14:15
Övrigt, 19 läsare totalt



När jag kom hem från skolan (klockan.. ett?) och in genom dörren hörde jag det där låga pipljudet från TV:n, sådär som den låter när den är på, om ni fattar. Jag blev livrädd och gick för att titta till apparaten. Och visst var den på, fast jag vet inte riktigt hur den mådde, bilden var helt grå. Men på vad den. Jag vågade inte stänga av så jag vände på klacken och gick ut i hallen igen. Och PRECIS när jag kommer ut från vardagsrummet slås radion på! Helt SJUKT! (Precis vad jag sa när det inträffade, efter det att jag skrikit och hoppat till (jag har en tendens att prata med mig själv när jag blir rädd eller känner mig ensam)).

För att lugna ner mig gick jag för att ta mig en kopp te. Då är tekannan redan fylld och fortfarande ljummenvarm! Herregud, förstår ni att jag är vettskrämd? Jag HATAR att vara ensam hemma! Även om det bara är efter skolan.


Vi skulle filma till vår Stångebrofilm idag igen. I tisdags var vi ju vid domkyrkan och filmade själva ”introt”, där jag, iklädd tomteskägg, tomtemustasch och tomtehår, eskimåmössa och Gunvald-kappa kommer utmarcherandes från kyrkans portar, efter det att Elsa tryckt på ”rullstolsknappen” så att dörrarna öppnade sig av sig själva. Det blev en mycket lyckad tagning (åtminstone efter ungefär tio försök) och jag fick åskådare, bland annat en flicka i vår ålder som stod och asgarvade och en pappa med sin lilla dotter på armen som stannade och pekade och förundrades över mitt minst sagt utstickande utseende.

Idag var det iallafall dags att filma ute på stångebrofältet, vid minnesmonumentet bland annat. Det jobbiga var att det regnade, vi hade inget paraply och kameran tålde inte vatten. Så Elina och Elsa fick stå och hålla Stinas jacka uppspänd över Stina, som filmade. Jag skulle i min tur klara av att utan stödlapp eller stödord komma ihåg historien från Gustav Vasa till Sigismund och slaget vid Stångebro, och helst utan felsägningar, för vid sådana fick vi ta om. Efter en timmes filmande och omtagningar (”Jag heter Leif Stenqvist och jag har alltid intresserat mig för Linköpings historia och har HÅR I MUNNEN!!”) kunde vi traska till Resecentrum för att ta bussen tillbaka till skolan. Uuusch, vad blöta och kalla vi blev! Och vi missade så mycket av samhällskunskapen att vi inte fick delta i dokusåpadebatten, heller. Dooh.

Sååååå jättelångt är det väl inte till sommarlovet?
Hoppas inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0