Spioneri & rosa hårfärg

Ons 19 jan 2005 17:17
Övrigt, 17 läsare totalt


Vi åt inte skolmaten idag, nej, vi promenixade till Burger King och åt där istället. Ida jobbar nämligen där så det medför en del rabatter. Gott var det, och roligt. Man kan nämligen sitta och spionera på folket på Filbytertorget därifrån, man ser verkligen hela torget. Så jag, Elsa, Stina och Jakob hade jätteroligt åt att sitta och tänka ut vad alla var för folk och vad de hade för ärende. En grupp gubbar drog till sig vårt intresse. Dom var verkligen ett stort gäng med gubbar i antingen kepsar eller läderjackor, och alla hade läderskor och alla pratade med varandra. Skuummisar. En såg ut att vara den klara ”ledarn”, så det blev hans kallnamn. Den äldste kallade vi för ”Den Vise”, för han såg gammal och klok ut. De stod sådär skitlänge, och vi undrade vad det var för ena. Men så helt plöstligt skingrades skaran och alla gubbar gick åt olika håll. ”Den Vise” gick in på Kurt Jonsson-butiken precis intill, så vi slet på oss jackorna och sprang efter. Vi hade nämligen bestämt oss för att leka spioner på allvar. Nu var inte den här snubben ALLT för rolig att spionera på, han stod en halvtimme och jämförde olika salt och peppar-kvarnar, men han HADE kunnat vara en medlem i en hemlig sekt, så det var tur att vi granskade honom.

Sedan fortsatte vi in mot stan, gick in på etos för att kolla efter en brunutansolkräm till Stina. Hittade ingen bra, fann däremot en viss rosa hårfärg som var rolig att kladda med. Jakobs lugg blev knallrosa, och likaså hans händer. Idas hår blev lite prickigt. Haha. Det var faktiskt ganska jättemegaroligt.

Hade matteprov idag också. Blev satt i ett materielrum efter skolan, med mina papper och en gradskiva typ. Läraren skulle inte komma tillbaka förrns efter en halvtimma. Det roliga var att jag hade med mig min skolväska in, och i min skolväska lååååg.. MATTEBOKEN!:) Jippie! Så provet gick ganska bra, faktiskt! :P

Silverchair - Miss You Love
Den ska det vara i dessa saknadens tider!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0