Sagan om när Ida, Cissi & Amanda skulle hyra film

Lör 15 jan 2005 16:34
Övrigt, 18 läsare totalt


[10:56] Gäääsp, jag har JUST vaknat.. Eller typ, för en kvart sen. Ska till Lisa och träna idag. Igårkväll var jag ju hos Ida! Det roliga med hennes hus var att det ser lika dant ut som mitt, fast spegelvänt! Det var skitläskigt! Gick runt där ett tag och försökte se vilka rum som var vilka, men det var riktigt svårt faktiskt. Vi bestämde oss i allafall för att gå och köpa pizza, och medans vi väntade på den så gick vi in på Johnnys för att hyra film. Stod och velade fram och tillbaka ett tag, tills Ida skriker; ”Den HÄR måste vi se!” - Motorsågsmassakern. Jo men visst, lilla gumman. Så vi tog den. När vi skulle betala utbrister Johnny: ”Käranån! Den har kan ni inte se, flickor! Ni är för små. Herregud, den är äcklig, den är riktigt äcklig, den är riktigt riktigt äcklig” Men vi hade besämt oss, även om han fick oss att tveka lite. ”Okej, men skyll inte på mig sen om ni inte kan sova. Klockan är tjugo i nu, gå direkt hem och sätt i filmen i videon. Titta ett tag och avgör sen vad ni tycker om den. Blir ni rädda får ni komma hit och byta. Innan tio över.
Fy faaan vad han skrämde upp oss! Men vi gjorde som han sa, gick till Ida, satte i filmen, och filmen var inte riktigt tillbakaspolad, så just när filmen gick på hör vi nån som skriker och ser ett ansikte, och Ida hoppar femton meter upp i luften och springer fram och stänger av teven. Jägarns. Så jag fick springa tillbaka och byta den mot en ny; ”Taking Lives”. När jag kom in där berättade Johnny att han tyckte det var bra gjort av oss och om en tjej som blev sinnessjuk av att se en av de filmer han hade där. Wieeerd.

Medan vi åt våra pizzor krånglade deveden så vi kunde inte titta på Nile City som vi planerat, men vi kikade på en annan Robert Gustavsson-film. Sedan vandrade vi upp och bakade brownies, mumma!:) Åt dom, såg på filmen vi hyrt, blev livrädda för att den var så läskig, (tur att vi inte hyrde den andra:P) och sedan gick jag hem och ringde Filip och pratade med honom tills klockan halv två.

Jaja, gotta go, det är frukost.

Vi håller på att boka resa till i sommar. Antagligen blir det till Kroatien vi ska åka - med buss. Jippie. Haha. Hoppas Filip kan följa med.

[16:32] Yo, Lisa och jag har tränat. Vi hittade svarta korvar och hade isblock under armen. Lisa kastade sitt isblock i ljungen så att det sedan gled ner för stupet och man kunde höra kraschen. Coolt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0