pride

In the naaaame of love!

Tors 13 jan 2005 18:37
Övrigt, 15 läsare totalt


Idag har skoldagen varit rolig, trevlig och seg. Vi fick lära oss att argumentera på svenskan, det var inte liiite skoj det! Jag måste ta med svenskaboken hem imorrn så att ni kan få läsa Stinas och mina heta argumentationer angående ”Tuggummin - ska de få tillverkas eller inte?” och ”Åsikter för och emot barnarbete”. Det roligaste var, att efter min argumentation MOT tuggummitillverkning och Stinas svar om att jag var dum i huvudet som över huvud taget kunde påstå att tuggummin kan vara LIVSHOTANDE satte Stina sitt tuggummi i halsen och hostade som en galning ett tag. Jag hade riktigt ROLIGT på en svenskalektion, haaalleluja!

Samtidigt som jag hyllar en rolig lektion skulle jag vilja berätta något än mer otroligt; Jag hade historiaprov idag och jag kunde svara på varenda fråga! Herregud, vad har hänt med mig?! Jag är överlycklig!! :)

Vi spelade TP idag på matrasten, riktigt roligt hade vi.
- Stina, vem var det som fick prins Charles att gifta sig med prinsessan Diana enligt en engelsk tidning?
- Ööhm, Drottning Elizabeth?
- Right!
Som ni alla vet får man gå igen och får en ny fråga om man svarat rätt:
- Vem var det som år 1982 sjönk från en första till en sjuttonde plats på listan över englands rikaste personer?
- Öhhm, Drottning Elizabeth..?
Och den jäveln hade rätt! :P

- Hur växer håret om man har runda hål i huvudet?
- Rakt?
- Nej, mittbena.
Keffo-Jakob. Haha.

När Adam kom in idag på samhällskunskapslektionen översållades han av ”GRATTIS, ADAM!”, ”Har den äran på födelsedagen” och dylika repliker. Efter en stund lyckades Adam få tyst på hela den grattande klassen. ”Ehm, vänta lite, hörrni. Jag fyller inte förrns imorrn..!” Hahaha, ALLA hade tagit fel! Undra vem det var som spred ut det där felaktiga datumet! Jägarns!

Amanda: Fan, den här klassen ÄR störd!
Adam: Behöver jag påminna dig om att du är en del av den?

[uttalanden efter det att halva klassen börjat med mystiska ljud av någon lustig anledning på samhällskunskapslektionen]

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

Hehe kul med TP :) bra tidsfördriv!

2008-12-05 @ 22:06:59
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: carrrrrrro

eh, driver den här tjejen som har skrivit detta inlägg eller? hahah ofta det finns nå fint i hennes röst. stört :S



http://metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.6004756

2008-12-05 @ 22:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0