Nu har jag varit där..

Ons 26 jan 2005 17:09
Övrigt, 20 läsare totalt


Ungdomsmottagningen, barnmorskan, p-piller. Avklarat! Känns bra, känns jäävligt bra. Haha. Har köpt mig en kavaj till, också. En brun. Jäävligt snygg, faktiskt. Ha.

Och så har jag faktiskt bestämt mig för att skita i Hallsberg. Jag får finna mig i att vara en Folkungaelev i två och ett halvt år till. För inte fan känner man sig peppad när man blir placerad på reservlistan. Vi, som sökt till åk 2, ska väl inte fajtas med 89-tjejorna om deras platser? Eftersom det bara var Linns kommun som betalade förra året, bör det (enkelt räknat) finnas fyra 88-platser kvar till oss. För hade kommunerna betalat hade vi ju börjat förra året, och då hade 89:orna ÄNDÅ fått fem platser. Så jag orkar inte bry mig längre. Det är ju tydligen inte menat att jag ska gå på det jag helst av allt vill - Olgy.

Ba-ba-ba-ba-Barbara Ann..

Jag tog bussen från eksjö vid 19.10 igårkväll, vilket innebar att den infann sig i Tranås runt tio över åtta. Det var ju mysigt. Bara ett problem - tåget hem gick inte förrän 21.47. Naaajs. Så jag satte mig inne i väntsalen. Bara ett problem - de stängde en halvtimma efter jag satt mig där. Alltså fick jag pallra mig därifrån. Gå runt i Tranås och kika i en och en halv timma i 5 minusgrader? Nää usch. Men vart skulle jag ta vägen? Så jag gick iväg med min väska över axeln och letade efter en ICA-affär (jag hade ju ICA-kort) men inte fanns det någon sådan inte. Som tur var hade Hemköp öppet till tio och de hade lite stolar där inne där jag kunde sitta av min timma i väntan på tåget. Sedan tog ju tåget i sin tur femtio minuter, men där sov jag så det var lugnt.

Hallååå, jag måste vara helt störd, men jag älskar FORTFARANDE Wonderchild! Jag har lyssnat på den tusentals gånger, om och om igen, och jag tycker fortfarande det är en underbar låt att sjunga med i och lyssna på! Käranån.. Christian Walz.. Käranån..

Fast bäst nu är lätt Blur - Parklife. Såå skön. Såå rätt. Såå YEAH!
Det jobbiga är att Damon Albarn, han som sjunger, som förövrigt är vänsterhänt (mihi) har sån JÄVLA dialekt att man knappt hör vad han sjunger! Han drar liksom verkligen ihop ord och sjunger med slang så det är stört omöjligt att fatta låtens innebörd utan att sitta med texten framför sig. Men det går ju det också!

All the people.
So many people.
And they all go hand in hand.
Hand in hand through their parklife.


ps. jag fick VG på matteprovet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0