N.S.U. (och NYÅR!)

Ons 5 jan 2005 21:11
Övrigt, 23 läsare totalt


[12:29] Sho! Igår bidde det mycket riktigt ett besök på Linköpings innergator. Köpte mig diverse livsnödvändiga ting, såsom underkläder, böcker, sminkväskor och liknande. Kvällen tillbringade jag hos OlvieBolvieOlivia. Jenny was there, too! Vi spelade Rappakalja tillsammans med Benjamin, och OJ vad roligt vi hade. Förkortning N.S.U. What’s that? Alternativ: Negern Sitter Underst, Negern Svens Underverk, Nisses Snoriga Upptäckt och liknande. Tjo!

Vad handlade filmen Tjära om?
”Eva och Kennet är tjära. Kennet är dyslektiker och dör av sorg”.


Vad handlade filmen Stenåldersmannen om?
”Stenåldersmannen är en tråkig dokumentär om en uttjatad legend. Genom att läsa namnet har du i stort sett redan sett filmen”.

Olivia vann, Benjamin tvåa, jag trea och Jenny sist. Hihi. Men nu har Olivia iallafall återfått sin skiddress. Snart ska jag in till simhallen med lillebror tror jag. Simma lejte granna. Så har man tränat NÅTT idag iallafall, eftersom jag nobbade pappsens springrunda.

Min CD-spelare har damp! Jägarns, säger jag bara! Den är ju heeelig.

(Jorik sjunger himla fint, faktiskt. Konstigt att han inte sjunger på Umeåanska, han är ju därifrån. Han sjunger Winnerbäcklåten Manus på flytande Linköpingska! Det är GANSKA bra för en norrlänning, hihi!)

Jägarns! Har just läst Annas och Linas dagböcker från nyår, och jag skrattade så att jag höll på att trilla av stolen! Men jag måste ju också skriva en, det är ju liksom tradition, så, här kommer en dagbok om det, något kort kanske, men ändå nödvändig:

Nyår 2004-2005.
Torsdag 30:e december:
Vaknade ovanligt tidigt i Filips säng. Klockan var nio. Nio? Olofs klocka skulle ju ringa halv så att han skulle hinna packa? Jaja, oss spelade det ju ingen roll, vi var redan färdigpackade. Kunde lika gärna ligga kvar och mysa lite, tillochmed. Då plötsligt hörs ett vrål från rummet på andra sidan hallen: ”VAD ÄR KLOCKAN!??” Olof hade tydligen vaknat till liv. Han fick svar och var uppe snabbt som en vessla upphöjt till två, och hade packat klart lika fort. Bussen in mot stan åkte klockan kvart över tio, vilket innebar att vi stod på resecentrum vid kvart i ungefär. Gick in till stan för att upptäcka att bussen gick för en minut sen. Oookej, bara att knalla till stugan. Med en tung väska genom slaskiga örebrogator kunde man runt klockan elva på torsdagsförmiddagen se tre utmärglade stackars tölpar släpa sig fram, genom Thailandsliknande flodvågor av smält snö. När vi till slut äntligen nådde den fula vita och blå stugan, var det bara att börja arbeta. Flytta bord och stolar, koppla in musikanläggningar och städa rent och ha oss. Var klara runt halv ett, men då hade inte ens nån ringt ännu. När Anna väl ringde förklarade hon att de skulle gå på stan först. Jasså. Då var det bara till att komma på nåt att fördriva tiden med. Kopieringsmaskinen var ganska lockande, den tillverkade vår vackra välkomstskylt, och Olof och jag gjorde vackra portätt av Filip. Vi tittade på massa gamla kort från Hagabys yngre år, och tillsist dök första gästen upp: Björn. Sen även Stina, Linus, Victor, Emil, Anna, Lina och Lina, och då kunde vi ju lika gärna ge oss ut och träna. Så vi gjorde’t. Till och med jag földe med, och jag sprang min första ol-bana på flera veckor. Kvällen framskred med hjälp av schackspel och deg, ganska trevlig faktiskt!

Fredag 31:e december [nyårsafton]:
Klockan elva vaknade vi av att några träningsgalna Hagabyare klev innanför dörren och förstörde vår oförstörbara låsanordning. ”Oj jälvar, grabbar, det är folk här!” Haha. Vi dukade fram frulle åt samtliga, och sedan var det upp till var och en vad de ville hitta på fram tills kvällen (host.. dålig planering.. host). För vissa blev det en jädra massa telefonsamtal till evetuella utköpare, men ingen nappade riktigt. Till sist kom Filip underfund med att han hade en storasyster lös nånstans i Örebro, och att hon hade en telefon med sig och att hon faktiskt är över tjugo och därför fullt utköpbar. Bara det att systemet redan stängt. Jaja, de utan sprit fick gott klara sig på trefemmor, så storasyster Klara Dahlgren dök upp med två sexpack framåt kvällen, och därmed hade även Emil och Victor nästan så att de klarade sig. Blev en livlig duskussion angående drickande innan/efter middag, basta eller inte basta, göra sig i ordning före/efter, men det löste sig till sist. Alla var fina till middagen, middagen blev lyckad, alla pojkar förfestade i bastun och tjejerna förfestade inget alls. För när de rara pojkarna kom ut från bastun var de redan så dragna att detinte var roligt att umgås med dom utan att själv vara dragen, så det var bara att sätta igång, för umgås vill man ju. Dans, strip-tease (med en jävla utskällning och bråk som följd :P) chokladpudding (som hamnade ÖVERALLT i köket och på hela min vita skjorta och på hela olofs kinder, men som trots allt var kvällens höjdpunkt), tolvslaget (som jag knappt uppfattade, det enda jag minns är att Björne hann tillbaks men Victor inte, och att champagne är jävligt äckligt, även klockan tolv). Efter tolvslaget skulle 75% av oss festprissar iväg till en annan fest anordnad av nån Zazza, (Linus, Victor, Oscar, Björn, Olof) medans vi andra stannade kvar. Linus fick en kondom innan han stack, jag fick en puss som tack, och sedan var de borta. Haha. Mer striptease (men inte med utskällning som följd:P) och sedan bums i säng. Klockan halv två. Haha.

Lördag 1:a januari.
Filip var uppe redan klockan fem för att börja städa. Lyckades få honom i säng igen. Sedan var det min tur att sätta mig upp med ett ryck. Hade Olof kommit tillbaka? Jägarns! Men det hade han, som tur var, klockan halv fem. Det hade pappa Björn sett till. Phew. Emil och Victor var de som skulle åka först, så de gick upp vid elva och började med frukosten. Jag gick upp då nån gång jag också och började städa. Filip gick upp och spydde. Städade, städade, och städade. Filip spydde, spydde och spydde. Folk åkte allt efterhand, och tillsist var det bara jag, Björn, Filip och Olven kvar. Allt var städat, men nyckeln borttappad. Jägarns. Vi letade överallt 6745 gånger och 4839 gånger till, men den var som uppäten av en mjölkko. Anders fick åka och låna en av en Hagabykollega, och sen åkte vi hem. Klart slut.

Nyår var dyngskoj!:) Anna hjärta Emil, Anna hjärta Emil!:)

[21:07] Ola och jag åkte och badade. Simmade iallafall. Vi simmade en jädra massa längder, 20 stycken, och sen trampade vi vatten i 1-minuters intervaller inne i vågbassängen. Lyckat, haha. Vi solade också, mitt solarie var urläskigt, det gick knappt att komma ur. Brr. Och VET NI vem som kommer imorrn? Rätt svar står här under, baklänges:

nerglhaD piliF

Så det så!:) I can’t wait! I can’t wait! (för att citera Alice i ”Go Ask Alice”)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0