Nora <3 Ola

Ons 2 feb 2005 14:14
Övrigt, 16 läsare totalt


[09:04] Jag har feber och förkylning så jag är hjemme i huset och har tråk. Fast jag sitter hellre här och tråkar än sitter på spanskan och tråkar - faktiskt. Även om vi har prov på fredag och jag inte kan ett jota. Jag bara önskar att skolan brann upp eller vad som helst - så att vi kunde få lite lediga dagar. Helst att alla skolor i hela Sverige brann upp, så att man kunde leka med alla kompisar och bästase pojken hela dagarna och tillsammans invänta våren.

Jag har fått tre nya skivor av far efter hans besök hos Bengans och Skivhugget i göteborg (hans favoritaffärer):

Magnus Johansson - Vykort Från Mars [Norrköpings motsvarighet till Winnerbäck, påstod pappsen. Vågar man tro på det? Ska iallafall lyssna och bedöma]

Anna Ternheim - Somebody Outside [Okej, jag har inte fått den själv. Julia och mamma också. Men jag räknar den som min ändå]

Popsicle - Stand Up And Testify
[Den är BARA min! Och jag säger som Pär Bjurman - Popsicle MÅSTE återförenas! Dom är oslagbara!]

Mums. Så då har jag iallafall något att lyssna på så jag slipper vara så ininordens rädd för detta tomma, tysta och kalla hus.




Oscar har förresten tackat nej till Sandviken.
Han ska göra allt för att få Hallsberg att betala för honom.
Hoppas det går bättre för honom än för mig.



Jag har ont i hövvet!


Förresten har vi bestämt vad som ska handlas till Lis nu. Miiihahö.
Måste göra lite svenska nu och litelitegranna historia för jag ska redovisa imorrn.

Nora finns bara i fantasin
men hon är fin
tycker Ola

Linie: Jag BOKAR!

[12:18] Ööhm, nu är jag klar med svenskan. Sånt där är ganska lätt. Vi skulle skriva en argumentation. Jag skrev massa argument till varför jag borde få gå i Hallsberg. Right. Imorrn är det redovisning, första lektionen på morgonen. Borde nog egentligen börja träna lite granna, men seriöööst, orka. Lisa är också sjuk. Hon hostar blodiga tennisbollar, haha.

Jag borde kanske gå och lägga mig igen.. Finns liksom inget att göra.
Idag har jag:
> Vaknat
> Insett att jag är sjuk
> Ätit frukost
> Sovit
> Läst bok
> Lyssnat på musik
> Suttit vid datorn
> Gjort mitt svenskaarbete
> Ätit fruktsallad
> Spelat TV-spel
> Gjort milkshake
> Hunnit sätta mig vid datorn igen och här sitter jag nu

Jag har alltså gjort en hel massa grejer och klockan är bara halv ETT! Goosh. Det är segt att vara sjuk. Och riktigt slitsamt också. I helgen blir det läger i stockholm förresten. Ska bli kul, det ska det och DET påminner mig om att jag måste beställa Filips biljetter! Juust ja bra där.


Åååh jag ska återinföra det jag alltid skrev i slutet av dagboksinläggen förr - en låttext! Det är så fint när man läser det nu, jag vet liksom vilket låt jag hade på hjärnan just när jag skrev det dära och den lilla snutt jag valt stämde ofta överens med mina tankar om dagen som gått. Det ska jag börja med igen! :)


[14:13] Jag satsar på att skriva den längsta dagboken nånsin. Haha. Jag tror jag kommer att lyckas, har liksom inget annat för mig. Och PLÖTSLIGT vaknade Lisa och Filip loggade in och livet blev med ens lite roligare :P

Och tjugo över slutar alla mina syskon så de bör vara hemma runt halv har jag räknat ut. Phew. Min ensamma dag är öööver. Götte.

”Jag har ett underligt hjärta som går ut när jag går in”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0