Nån som sett en mördare?

Fre 18 feb 2005 16:03
Övrigt, 14 läsare totalt


NU är det lov! Jajamensan, gott folk, nu har även Folkungaskolans elever fått lov. Och det är dom värda, iallafall jag, tycker jag. Höhö.

Farbror Blå var på besök till skolan idag. Massa snack om dubbelmorden och power-point bildspel om hela brottet och massa shit. Gash, dom måste verkligen vara desperata när de måste söka efter uppgifter på massa gymnasieskolor. Eller, visst, mördaren beräknas ju vara mellan 16-30 år gammal, men ändå. Nån av er som läser kanske sett mördaren, här kommer signalementen:

> 16-30 år
> Bar beige jacka, blå mössa
> Enstöring, psysiskt sjuk (kan man se det?)
> Nikotinist
> INTE svarthårig


Okej. Passar det in på nån ni känner? Stryker man punkt tre, ”Enstöring, psysiskt sjuk” så skulle det faktiskt kunna stämma in på ganska många. Herregud, det var hundra dagar sedan morden och de har inte kommit längre.

Klockan tio över sexan ikväll går mitt tåg mot Örebro. Myspys! Och förresten har jag sportlov nu, det är liite gött kanske. Eller justfan, jag sa ju det förut ja. Jag skulle göra kaffe förut, men det smakade kiss.

Jag vågar knappt gå och snyta mig längre. Tänker hela tiden ”nu är det nån som spytt därinne när jag öppnar!”. Men än så länge har jag inte råkat ut för det igen.

Imorrn åker Olivia, Stina och Ida (och hela resten av kyrkan) till Kittelfjäll. I Lappland. Seriöst, det FINNS fjäll närmare Linköping också, man MÅSTE inte ta sig ända upp till norraste norrland, det innebär att man är överseriös.

DET RINGER PÅ DÖRREN!
Vågar jag öppna? Njää. Det får någon annan göra. Och vet ni eller? Faan. Jag har ju skickat efter massa kläder från zoovillage, och idag fick jag postpappret där det stod att vi har ett paket att hämta ut. Men där står det att det ska kosta 1590:-! Seriöööst, jag ÄR medlem! Men nu medlemmade jag om mig, liiite för sent kanske. Det SKULLE ha kostat 1250:-. Stjärt. Och inte kan jag skita i att hämta ut det och beställa nya grejer heller. Nej, för skorna jag beställt finns inte i min storlek längre. Dubbelstjärt.

(”Seriöst” är svenskans användbaraste ord)

Bjäbbbjääbb.

Jag pratade med Isabell idag, om vart man kan ta hål i tungan och så. Så nu vet jag det :) Inte gör det ont heller, sa hon, för dom tar på ett speciellt ställe i tungan. Så nu är det fritt fram! 600:- kostar det. Jag ska gå dit och boka tid nån gång veckan efter lovet, eller när jag fått pengar liksom. Fast just fan, februaris pengar ska räcka till Filips present också.. Men vi får se.

om vi bättre umgås, bättre förstår
ju bättre de går, desto bättre vi mår
om vi bättre glor & bättre tänker
bättre jag tror vi blir bättre männ’skor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0