Min växt är i fara

Mån 31 jan 2005 17:49
Övrigt, 17 läsare totalt


Men det är inte KLOKT, hela datorn är totalt fucked UP! Den svarta färgen på datorn är kaputt, därför ser jag knappt vad jag skriver! Och inte finns det någon inställning där man kan ändra så att allt svart blir mörkgrått eller nått i stället heller.. Inget jag lyckats finna i allafall.

I vilket fall som helst var helgen myspysig. Ända dåliga var att jag var riktigt gnällig ett tag i lördags. Poor omgivning. Annars lever mina syskon fortfarande, vilket känns betryggande, med tanke på att det är jag som burit ansvaret för deras överlevnad och trivsel helgen som gått. Om en timme lämnas det ansvaret till dess rättmätige ägare igen, det vill säga mamma och pappa.

Oh herrejägarns. Jag önskar man kunde sms:a eller maila till växter. Om det skulle gått hade jag kunnat maila till min växt i fönstret där uppe att flytta sig lite längre från lampan, för annars finns risken att han brinner upp. Men nu finns inte den tekniken så jag kan inget göra för att rädda min stackars växt. Om ni undrar hur det kommer sig att växten befinner sig så farligt nära lampan, så beror det på mig. Enbart på mig. Jag tar på mig hela ansvaret. Jag tyckte nämligen att han fått på TOK för lite solljus på sista tiden, därför bestämde jag mig för att ge honom blom-SPA. Jag placerade honom i fönstret (han står i hörnet annars), hällde i massa växtnäring i vattnet jag vattnade honom med samt placerade en lampa som ett sorts solarium. Först nu inser jag faran i det hela. Men borde inte växten, som är en klok och vuxen växt, inse faran själv och på egen hand flytta sig lite till vänster? Jo. Därför orkar jag inte röra mig ur fläcken för att hjälpa den stackarn.

- Det finns inget bättre än att toffla på en emo-konsert, hävdade Erik idag. Vi bara log.

Men när han ringer mig, och säger mig
Allting kommer att ordna sig
Och när han tar min hand
Då hör jag fåglar sjunga, marken börjar att gunga
Jag antar att det är lite löjligt
men möjligt
Håll mig och lova mig
stanna världen en stund
fäjlep :)

Det värsta av allt - jag grattade inte Lisa på hennes födelsedag. Jag skäms ända ner i tårna. Hoppas du kan förlåta mig, Lis. Jag hade ju för sjuttsingen till och med en låt jag skulle skicka till dig. Jens Lekman - Happy Birthday. Jägarns! Men grattis tusen gånger i efterskott på ARTONÅRSDAGEN och hoppas du hade det kanon på puben. Present kommer inom kort.

Vi sov i dubbelsängen i natt - alla fyra Lasseungarna. Det var trångt, varmt och alldeles.. alldeles.. underbart. Eller inte. Men ganska skoj.
”Josefina, ta UT pennan ur Julias STJÄRT!”

Men jäklar, nu är det [email protected] som gäller. Doh. Läger frågetecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0