Järpe är snuskigt!

Mån 7 mar 2005 12:49
Övrigt, 14 läsare totalt


[12:10] Goddagens. Idag serverades det ”kebabjärpe” till alla vegetarianer. Det var iallafall vad som stod på menyn. Jag fann det hela lite småroligt. Järpar är förövrigt det äckelpäckligaste som kan serveras i en svensk skolmatsal näst efter skinsås. Uäääk jag ryser av bara tanken på en fettig, typ kokad järpe i smörsås och med russinliknande potatisar som extra smakförstärkare. Fyfaaaaaan!

Vill ni veta en grej? Jag har färgat håret. Det är svart! Svartsvartsvart. Fast det skulle bli brunt. Eller, det är mörkbrunt, men det ser svart ut. Jaaarrå.

Har datalektion nu, måste plugga, för vi har prov på onsdag. Amanda fick förresten VG på matteprovet, så förra veckans ”pluggvecka” gav resultat. Ska försöka plugga lite den här veckan också.


jag till höger

Tänkte berätta om helgen också innan jag ’återgår till studierna’ som det så fint heter på lärar-språk. I lördags umgicks jag med Böbbi, vi for till Tornby, och jag hittade ett par sketsnygga jeans som jag inte kunde köpa, (reason: för dyra och så måste jag prioritera filips prisent), men jag hittade också massa bra alternativa filip-prisenter. Så det kommer nog lösa sig, det där med födelsedagen. Hade fått mammas ica-kort också, eftersom maxi är där och eftersom jag dagen innan glömt det hemma. Så jag passade på att ladda på telefonen, köpa massa kroppslotion och liknande grejs SAMT ob-tamponger :P Haha. Jaja. Dags att fortsätta med datan. Skriver antagligen mer om typ tio minuter. Tjipp.

[12:42] Det tog längre tid att göra diagnosen än vad jag hade tänkt mig. Ajdå. Förresten funkar inte riktigt datoren därhemma, det är krux med den så internet är lite halpajt. Jag har fått tillbaka min gamla telefon! Lämnade in den 28:e december, men nu är det här igen! Borta bra men hemma bäst.

Jarrå. Nu ska jag bara ha svenska så slutar jag sen, och imorrn är det studiedag. Då ska jag in till stan. Kanske prova de dära finfina brallerna igen? Hihi. Puss hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0