Det händer mycket läskigt

Tors 17 feb 2005 16:01
Övrigt, 10 läsare totalt


Linköpings kommuns hemsida segar. Jag borde få pris eller något. Gaadd, vi har ju skrivit en argumentation på svenskan, och Emma har rättat dom och vi har fått dom tillbaka, och nu var uppgiften till imorrn att vi ska rätta den, alltså skriva ett nytt exemplar där vi ändrat allt som hon stört sig på, liksom. Och det är ju inget svårt. Det bajsiga är att jag lyckats tappa bort den rättade uppsatsen som jag fick tillbaka! Shiit. Så nu sitter jag och försöker gissa mig till vad som hon kan ha stört sig på i min uppsats (ganska mycket, kan jag tänka mig).

Jag skulle gå och snyta mig idag, och då var det nån som kräkts i handfatet! Jag höll på att spy själv! Uäääääk, kräks är nog det snuskigaste som finns, och det luktar så jävla illa! Tur för mig att jag är snorig, annars hade jag nog svimmat.

Sex poliser stormade idag Folkungaskolan, satte handbojor på en elev och släpade honom till polisstationen. Det ryktades om att denne handbojsprydde elev var misstänkt som skyldig till dubbelmorden som begåtts i Linköping. Sedan rapporterade dock svenskalärarinnan att det varit något om ett ”relationsproblem” som urartat hos kuratorn och att det gått så vilt till att polisen blivit tvugna att tillkallas. Ett rykte som spreds (som jag inte vet om det är sant, men den jag hörde det av sa att det var ”insiderrapporter”), var att det var en kille i trean som, enligt en i nian, kidnappat en annan person. Dessa två blev uppkallade till kuratorn för att reda ut problemet, och tredjeårseleven blev efter en stund ombedd att lämna rummet. Han trodde då att niondeklassaren skulle lämna falska uppgifter om kidnappningen och vägrade därför gå ut. Då tillkallades polisen. Fråga mig inte om det är sant eller inte.

Förresten har ju Katedralskolan blivit tvugna att utrymma skolan två dagar i rad. Någon hittade en lapp på toan där det stod ”De elever som är kvar i skolan efter klockan 13.00 kommer att dö”. Skolan utrymdes ju såklart direkt. Dagen efter inträffade samma sak igen. Polisen misstänkte först att det kunde handla om en kommande skolskjutning eller något, men numera tror man att det är någon elev som ligger bakom.

Sammanfattningsvis: Det händer mycket skumt och läskigt på Linköpings skolor nuförtiden, och folk kräks i handfaten. (Svårt att iallafall använda toaletten så att man kan spola bort skiten sen??)

Bussen anlände 14.26 till Resecentrum idag. Pendeln går 14.30. Jag sprang in i väntesalen och hann köpa en biljett till Örebro från Mjölby, och jag hann med tåget! Arr-ee-ess-pee-ee-cee-tee! R-e-s-p-e-k-t!

Du var 17, jag var 16
och jag skolkade från allt
ville bara vara med dig


Okej, filip är inte 17 än, men han blir det den 20:e mars. Och då är jag fortfarande 16. Textraden stämmer jäevligt bra in, må jag säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0