Dagbokande över helgen. (MASSA text!)

Mån 11 apr 2005 14:56
Övrigt, 14 läsare totalt




Nu har jag 13 minuter på mig att skriva ett dagboksinlägg, innan min euroshopper-pizza har gräddats färdigt uppe i ugnen. Jahopp, bäst jag börjar då, har ju hela helgen att skriva om.

Filip kom fram till linköping klockan halv sex i fredags, precis samtidigt som mamma och jag lyckats växla en tjuga till två tior att betala den sketna parkeringen med. (Vi hade i en halvtimmes tid febrilt letat i hela bilen och på hela fucking parkeringsplatsen efter en enkrona, eftersom vi bara hade nio och det krävdes tio för att få en parkeringsbiljett). Så, han fick promenera in med hela sin packning till centrum, Filbytergallerian och Solo, där jag var i full färd med att prova byxor. Hittade dock inga, varken Nudie eller Acne passar speciellt bra på mig, dom är så fula därframme. So, off we went. Till Tornby. Där hittade jag mina Levi’s-jeans, älskade, älskade Levi’sar! :D Dom som jag provat tidigare men som sedan inte fanns när jag skulle köpa dom och som jag sedan trodde att jag aldrig skulle få se igen, dom fanns där! Så jag slog till, självklart. Och nu är dom miiina :)

Sedan blev det Maxi-besök, Filip fick leka scannare. Vi hade tävling om vem som hittade russin och havregryn först, sprang runt i hela byggnaden, hur fan kan man lyckas gömma havregryn så bra som dom på Maxi hade gjort? Jag hittade iallafall till mjölet, men Filip hängde, och hittade havregrynen först. Men jag hittade russinen.

När vi kom hem hade klockan hunnit bli halv tio. Vi åt och sedan gick vi och la oss, tror jag.


På natten väcktes jag klockan fem av att Filip petade på mig.
- Vad är det? frågade jag sömnigt när han äntligen lyckats få liv i mig.
- Ingenting, sa han och somnade om.
Jag kunde inte somna om. Jag låg typ halvvaken ända tills det var dags att stiga upp.


Sedan var det lördag och Lok hade j-cupen. Jag åkte dit i tron att få jobba som pressansvarig, men icke, det blev ändrat. När jag kom fram fick jag reda på att jag skulle stå vid nollningen, för dom hade bara ställt hon tyskan där och ”det vore ju ganska bra om det fanns någon svensktalande där också”. Jupp, så där fick jag stå. Fast det var ganska kul, faktiskt. Folk visste ju herregud inte hur man använder en emit-bricka, för det är tydligen bara vi i östergötland som använder det systemet numera. Och när man stod på väg till start fick man ju hälsa på alla, också. Det var great!

På eftermiddagen blev Filip och jag utsedda till Grill-ansvariga. Vi skulle alltså bära ut grillen, tända en brasa och sedan övervaka den tills den var grillasfärdig. Yupp, inte så svårt, kan man tänka. Men det var det! Shiit, vi kunde ju ingenting om det där. Till sist kunde vi iallafall tända på, men det bara slocknade hela tiden. Till sist hällde Filip på massa tändvätska och FLOOOOSH så var det eld överallt, i hela luften. Cool!



Söndagens tävling gick i Finspång. Josefina startade typ klockan tio så vi var tvugna att åka aptidigt och vara på TC aplänge bara för hennes skull. (NU ÄR PIZZAN KLAR! Jag får fortsätta när jag ätit upp). Hepp.


Okej, detta skriver jag tjugo minuter och en halv euroshopperpizza senare. Vi drog alltså runt på TC i en oändlighet, ända tills det var dags att pallra sig till start. Fälep och jag tog sälle, eftersom det visat sig att våra starter infann sig tre minuter efter varandra.

Efter startpunkten skulle jag åt höger, men alla andra sprang åt vänster, så jag sprang åt vänster och kom fel. Sedan bommade jag tvåan också, och fyran, men annars är jag nöjd. Jag orkade springa hela tiden, oh yeah.

Jag slutade som förtisexa, inte alls jättelänge efter Elsa, bara nån halvminut, attans! Men nästa tävling ska jag komma bland de förti bästa, det är mitt mål. Haha.

Lina och jag kom förresten på att det vore bra att ha ett inomhuselljusspår med en backrycksbacke, helst en hel skog inomhus också. Har man det är det High Fasion, och man är rik.

Och idag när jag vaknade ville jag inte kliva upp ur sängen, skolan är så tråkig så jag ville inte gå dit. Det vill jag iofs aldrig, men imorse var den här viljan extra stark, men jag gick ändå. Detta innebär att jag är starkast.

På onsdag ska jag och Stina till chokladboden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0