bJÄBB

Lör 25 dec 2004 11:11
Övrigt, 19 läsare totalt


La la laa la la laa (Sådär fult om Babe i reklamen, ni vet)

Ååh min familj får verkligen kickar av att skrämma mig! Hela tiden, vart jag går vill de få mig att skrika känns det som. Jag bli ju så RÄDD! Fast, fortsätter de så vänjer jag mig kanske.. Man får väl hoppas på det.

Idag ska vi till mormor och äta julbord och öppna presenter! Haha, en julafton till, alltså. Inte alltför fel. Hihi, vi är ganska elaka (fast det är jul), för vi VET att Moma (gammelmormor) och Mormor alltid blir så avundsjuka på varandra när man ger dem saker, så den här gången har vi medvetet slagit in ett svart-vitt kort på mig till Moma och ett i färg till mormor. Det kommer bli sååå skoj! Mohehe.

Imorrn kommer jag, Fejlipp! Klockan sjutton förti anländer jag till Öronbron. (HAHA! Där fick jag till det!) Borde packa nu egentligen. För det blir en hel del att packa! Till exempel förfriskningar till nyår, Filips julklappar, badkläder, träningskläder, finkläder till årsskiftet, plattång och allt möjligt man kan tänkas behöva. Jag längtar ända ner i tårna!

Favorit i repris: bJÄBB

Haaaha!:)

Igår var det julafton! Inte den roligaste jag genomlidit, kanske, men inte heller den sämsta. Vi åkte och åt hemma hos kusinerna på Kappegatan. Som vanligt underbart julbord, trots att Stefan till största del värmt maten efter det att Lena insjuknat. Farmor glömde revbensspjällen, så vi var tvugna att trösta henne, men vi klarade oss utan dom trots allt. Efter Kalle Anka for vi hemåt för julklappsutdelning. Julia och Josefina var som vanligt utdelare, och ingen kunde läsa farmors rim i år heller. Haha. Ska jag säga vad jag fick? Jo,
> en denim birds-tröja
> en tröja från stadium (av Knoll och Tott)
> ett linne
> Da Vinci-koden (på ENGELSKA! Gaah)
> nattlinne och ett par långkalsonger med blommor på:)
> troosor
> Gucci-parfym (mumma!)
> 200 :- på HM av lillebroren
> en plånbok och ett nyckelband (från Ordning & Reda. Var det en pik, tro?:P)
> prenumeration på Skogssport + 300 :-
> Clinique-set (:D)
> myspys-tofflor!

Och vaaaart har man huvet när man myser??


Vi ska kanske leka med Björn & Lisen nån dag. Parmiddag, haha. Nävars men det ska bli trevligt. Fatta, jag ska vara hos Filip i över en vecka! Ååh, I can’t wait, I can’t wait! Böö, fast först måste jag uthärda mormors äckliga julmat och ta emot hennes Maxi-klappar, haha. Nävars, det är jättemysigt hos mormor, man kan: hoppa studsmatta, hänga i ringar, spela pingis, spela TV-spel (Nååågot gammalt, kanske), spela in film, snurra snurrgunga, (fast jag är numera för tung för den, den lossnar ur taket om jag eller Ola sätter oss på den), äta godis ur nån av alla dessa utplacerade godisskålar, se på TV (finns ca 84637 inspelade filmer/serier/barnprogram att välja mellan + våra egna), gå ner och bada i vättern (fast då krävs det att det är sommar visserligen), läsa mammas gamla dagböcker (det är nog det som lockar allra mest, trots att jag läst alla hur många gånger som helst), gosa med vovven (som är så tjock att man kan spela boll med henne, fast det gör man inte för då riskerar man att hon får hjärtstillestånd, stackarna), lyssna på mormor och Momas skvaller (rekommenderat, faktiskt. Man får reda på allt som är värt att veta om Leif, Konrad, Nils-Bertil, Reidar, Ulf och Sven med flera, samt får höra hur lustigt tanten i huset bredvid beter sig - ”hon vattnar blommorna i bara TROSORNA” - , och på samma gång får man höra allt om rean på ”Östensson’s”), läsa Se & Hör, träna.. Oj nu började vi komma in på tråkiga alternativ, så jag slutar nog där. Men besök hos mormor kan vara ganska värda, faktiskt. Bra om man bantar (maten är så äcklig att man inte äter alls), samtidigt som det finns lättilgängligt godis i varenda skål man träffar på, så jag tar tillbaka det där med bantning.

Oj, vad mycket det blev om mormor och Moma. De är faktiskt roliga. Tomas bor ju där också, ja. Han är också kul!

Fiiiiliiiiiip <3

ps. Det blev en jädra massa parentestecken här i texten. ds.

ps2. if you fight love you’re always a loser. ds2.

ps3. FAN att denim birds-tröjan var för stor! Nu kan jag inte ta med den till örebro.. ds3.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0