Argumentationer

Fre 14 jan 2005 15:53
Övrigt, 13 läsare totalt


---

Seriöst. Folk borde sluta tugga tuggummi. Det är bara irriterande. De borde inte få tillverkas, speciellt därför att:
- Det är JÄKLIGT äckligt att sätta fingrarna i ett när man ska flytta in stolen.
- Det ser riktigt fjolligt ut när folk tuggar med öppen mun och dessutom försöker föra en konversation samtidigt.
- Man får ont i magen när man tuggat för länge. Det är dessutom inte bra för magen.
- En del smaker är så starka att man knappt kan andas - livshotande!
- Fåglar och andra djur äter utspottade tuggummin, sätter dem i halsen och dör.

Motargument:
- Det råder fri vilja i vårt fria land. Därför borde inte människor som tycker om tuggummin förlora den friheten.
-Om någon människa [”normal” sådan] mot all förmodan skulle få några livshotande besvär på grund av tuggummismakernas styrka, bör vi verkligen se över just DEN tuggummifabrikören.
- TÄNK på de som tuggar Nikorett-tuggummi. Välj sedan mellan passiv rökningsförgiftning/fler döda i lungcancer eller tuggummi under stolarna. TACK!

---

Barnarbete bör avskaffas, därför att:
- Barnen inte mår bra av att arbeta när de är små. De ska få ha sin barndom och få utvecklas i sin egen takt.
- Det är olagligt.
-Många barn (de flesta) blir tvingade till arbetet. De arbetar därmed ofrivilligt - de blir utnyttjade.

Motargument:
- Du känner uppenbarligen inte till hur BILLIGT det är att anlita barn istället för vuxna? Om vi inte låter barnen jobba har de inget liv, de kan inte försörja sig, de hamnar på gatan, prostituerar sig, sniffar lim och dör! Är det en bättre utväg tycker du?!
- Jag har inte skrivit lagen, och de som skrivit den har, av allt att döma, inte den blekaste aning om vad de dillar om. Deras arbete är tusen gånger mer krävande, promise.
- Piece of cake! Många vuxna är också onöjda med sina arbetsplatser. Om vi ser det ur en yngre synvinkel och jämför med jämngamla svenska ungar - de går i skolan. Tror du att eleverna tycker om det? Nej! De är tvingade till arbetet, arbetet är alltså ofrivilligt - de blir utnyttjade. Got ya!

---

Haha, måste kanske tillägga att dessa argumentationer är jäkligt oseriösa, tro inte att vi har dessa åsikter på riktigt! Kan dessutom påminna er om att Stina satte tuggummit i halsen fem minuter efter det att hon skrivit klart argumenten MOT att avskaffa tuggummitillverkningen.

Roligt var det iallafall. Och nu är det helg. Jäkligt skönt. Klockan sex ska jag kila över gatan till Ida, vi ska se på film och äta pizza, jag, Ida och Cissi. Jakob dyker KANSKE upp. Najs bajs. Imorrn ska jag leka med Lisa och Prat, vi ska träna och sen myspysa lite hemma hos Lisa tror jag (Lisa, läser du det här så hör av dig! Tihi) och söndagen ska jag tillbringa med Olivia och sedan börjar skolan igen med ett nytt schema. Jag har numera hål till 11.35 varje tisdag. Götte, men jag går fortfarande till fyra. Eller neee, jag går till tjugo I fyra menar jag! Schyyyysst!:)

IDAG fyllde Adam år! Hihi!:) Vi sjöng.

Och vet ni? Jag kunde inte låta bli att gråta en skvätt saknads-tårar igår när Filips tröja kom upp med tvätten.. Saaaaaknar! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0