Arc Of Time

Fre 4 feb 2005 15:37
Övrigt, 17 läsare totalt


Heythere. Numera kan vi kalla det för helg. Dagen har faktiskt inte varit hur enkel som helst att genomlida. Jag lyckades med ett starkt IG på spanskaprovet, det är ju ett som är säkert iallafall. Satt som ett fån och bara glodde på första uppgiften, frågade säkert sju gånger om hjälp men fattade ändå inte. Och förstår FORTFARANDE inte hur man skulle göra. Goosh. Vi gjorde pjäser på svenskan, det var verkligen kanonkul. Dom ska vi visa upp nästa gång. De skulle handla om hur någon talar inför en grupp av något slag, och sedan blir avbruten, och hur personen ifråga sedan hanterar situtationen. Pjäsen skulle ha två vinklar; en där personen inte klarar av att bli avbruten, och en där han löser den. Jääävligt kul hade vi i min grupp! Var med Elin, Malin, Petter och Johan. I scen ett har vi då Johan, som världens tönt, som ska redovisa om ”renässansen under forntiden på 1600-talet” eller vad han stod och gojade om. Han ska stå med gylfen nere och kalsongerna lite utdragna, och så ska vi i den första vinklingen asgarva tills han blir helt röd i huvudet och gråtande lämnar salen, och i den andra vinklingen också asgarva men han ska då dra upp gylfen, stirra på oss och fortsätta som om inget hänt. Och det rooligaste var, att när vi övade och han stod där i korridoren med gylfen nere, kom en lärare förbi. Hon stannade och granskade honom ett tag, sedan for det ur henne:
- Varför står du här och blottar dig?
Innan hon förpassade sig in till lärarrummet. Om inte situationen var rolig redan innan, så blev den DEFENITIVT det efter hennes uttalande. Herregud, jag har nog aldrig skrattat så mycket.

Hade första mötet med webbskoltidningen idag. Vet inte vad jag gör där, egentligen. Jag kan inte mycket om sånt. Skriva kan jag kanske, men fasen inget som kommer intressera nån annan på skolan. Såååatte, vi får se hur det hela artar sig.

Power Yoga med Laden på idrotten idag. Vi gjorde många övningar, såsom ”Kniven” och ”Bullen”. Herregud, karln är verkligen keff. Stina sa att han blivit så konstig efter att hans fru lämnat honom. Jag vet inte HUR många gånger han sa till Elsa att lugna ner sig och sluta springa omkring, trots att hon bara satt stilla hela tiden.
Förresten, väärsta roligaste grejen: Marme-Laden, Choko-Laden, Bin Laden. Mähähä.

Klockan 16.41 ska jag åka och möta Filip i mjölby. Seriöst, det är TOKJOBBIGT att inte ses på två veckor! Det är orättvist att vi bor så långt ifrån varandra! Böö. Fast världen är orättvis. En del får snickers, andra twix. Det bara är så. That’s it. Jag är huuungrig, föresten. Och nu lät min telefon sådär duddurududdurududduru. Men inte hände det nåt inte.

Det är bara saker man ser
(Det är bara saker man vet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0