midsommarnattsdröm.

Sön 26 jun 2005 22:48
Övrigt, 20 läsare totalt



Okej nu ska ni få höra om vad jag har gjort sen jag skrev här sist, för det är ganska mycket. Först och främst har jag åkt till Filip, och det var roligt för jag satt med ett roligt sällskap på tåget. Sen skulle jag ta buss (för FÖRSTA gången) till Garphyttan och det gick ju bra som tur var, chuffören lovade att säga till när jag skulle gå av så jag inte skulle åka förbi. Och så var jag framme med ens.

Det var dagen innan midsommar och sen blev det midsommar och jag satt ute och solade tills vi fick besök av Jacke Fredde och David, för vi skulle ha knytkalas! Men först skulle vi träna, så vi gav oss iväg. Jag Jacke och Fredde sprang och de andra två cyklade, sen skulle vi ses vid Ånnaboda-badet.

När vi som sprang hade sprungit i typ.. ja, låt oss säga.. en kvart? kom vi fram till en damm som vi inte visste om vi kunde runda på översidan (för kartan var inte så stor) men vi kunde springa över fördämningen där vattnet rann ner i ett vattenfall (det var liksom som nån form av "bro" där, dock med stängsel som gick ut över vattnet som vi var tvunga att klättra över TVÅ gånger, och det efter att vi hoppat ner från en brant för att träffa bron. Om någon mot all förmodan förstår hur det såg ut där så säger jag grattis, för jag kan inte förklara. I alla fall så var det långt ner till marken nedanför vattenfallet (vattnet rann ner i ett hål för att gå till avloppsreningsverket). När jag skulle klättra över stängslet (det var urläbbigt) så var jag tvungen att kasta över kompassen och kartan till andra sidan först eftersom jag inte vågade klättra med det. Och såkart, så ramlade kompassen ner mellan plankspringorna och fortsatte ner i vattenfallet. Faan, det som var Filips kompass. MEN så var turen på min sida och kompassen låg där, nedanför vattenfallet precis på hålkanten. Jacke fick klättra ner och hämta den. :D sen fortsatte färden tills vi kom tillbadet. Jag orkade dock inte springa hem så jag fick skjuts på Davids pakethållare hela vägen nerför Ånnabodabacken. Weeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiii!!!!

Vi hade ingen marinad, så det skulle Fredde ta med. Så när han dyker upp hivar han upp en flaska ur ryggsäcken. "Här har vi grillolja!". Filip tar upp flaskan och redogör för stackars Fredrik vad det är för flaska han tagit med sig. "Fredde, det här är en flaska Bailey's. INTE grillolja".

Sen lagade vi mat, jag kokade potatis (!!!). Okeeej, med Jacke och Freddes hjälp men vad faan. Fredde och jag lagade även världens största äppelpaj, världens godaste också. Gustav stekte köttbullar och Jacke grillade. Filip gjorde bål och David var provsmakare.

Efter den storslagna måltiden och den ännu storslagnare efterätten blev det mest snack, lite stelt när Filips lokalvänner dök upp men dom stack efter en stund och då blev stämningen genast behagligare. Vi såg på en film, eller film och film, "Självmål och andra fotbollstabbar", men det var jättekul. Och efter det drog vi hem till Fredde och studsade studsmatta. David, Jacke och Feel hade vattenkrig och David fick 40 myggbett på ryggen (Ja, jag lovar! Vi räknade!)

Sen nästa dag åkte vi till Gustav och Antons farmor och farfars land, en bit utanför Klockhammar. Där demonstrerade grabbarna sin nya uppfinning, en tvåochenhalvmeter stor katapult. haha! Vi tränade (dom sprang till Rusakulan och jag cyklade. Jag cyklade till Klockhammar och tittade på Alfernas stuga och så cyklade jag förbi dammen och hela vägen där vi sprang när vi skulle spela mossfotboll, och ååååh vad jag längtade tillbaka till VIP!) (Nu sitter Filip på sitt rum och provar vilket cyklop som är bäst, det svarta eller det gula. Han är jättesöt :D som en parantes bara ;))

När vi hade tränat klart badade vi badbalja eller vad det heter, en sån där utomhusbalja som man värmer upp genom att elda, och det var såå mysigt och skönt :) 37 grader ;)

Såatte, än så länge har det varit toppenkul :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0