SOL-skola, dag 4.

Tors 17 jun 2004 20:51
Övrigt, 15 läsare totalt


Nu börjar veckan närma sig sitt slut. Idag var det vandring på milspåret. Jag skulle placera mig vid en station på vägen, men började knalla med en grupp. Fred var boss i den och jag slog följe med henne. Gruppen bestod bara av pojkar som under de första kilomterarna ägnade sig mestadels åt att komma på vilken Star Wars-karaktär jag var mest lik. De kom tillslut fram till Jabba the Hut, och började fundera över ett lagnamn. ”Plundrarna”, blev det. De rusade fram på stigen och plundrade allt de kunde finna, bland annat Malins cykel och en stubbe. Efter fikat var jag tvungen att knalla i förväg för att sätta mig vid min station, Titt i busken. Kom fram i tid och satte mig på en sten, smörjde in mig med myggstift och började läsa i min bok ”Blodsugarna”. På ett ställe i den boken vaknar en död gubbe upp och börjar hatiskt jaga barn i skogen med en yxa. Detta medförde att jag inte kände mig speciellt trygg där på min sten alldeles ensam. Jag lyssnade på freestyle också, så när Tyler hoppade fram bakom en buske blev jag inte direkt glad. Jag skrämde dock honom lika mycket som han skrämde mig, så vi kunde inte göra annat än skratta. Alla lagen passerade så småningom, utom Julia och Robbans lag som lyckades gå vilse. (Dom av alla!! Haha!) Plundrarna var dom sista så jag lät dom packa ihop mina grejor åt mig, gav dom hundra extrapoäng (dom mutade med godis och festis också, så det slutade med att dom fick tvåhundra:P) och så fortsatte vi vår vandring. När vi kom tillbaka igen slog vi för enkelshetens skull på en video där alla barn bänkade sig, medan vi pustade ut. Trevlig men jobbig dag, som medfört många myggbett!

Hela kvällen har jag packat och lagat mat och pastasallader. Kan knappt bärga mig, imorn far vi ju! Jihuuu! Pratade med Ola också, det var mycket trevligt, går inte beskriva hur mycket jag saknar honom! Vi pratade i över en halvtimme, jag öppnade ett brev som skickats till honom. ”Ola Almén ska nu börja åttan och det börjar bli dags att fundera på konfirmation..” Haha, vi skrattade länge åt det där! Saknar dig bror!

Vem av ledarna spottade pepparkaka på väggarna under Banläggarkursen?

1) Joakim Tosteberg
x) Amanda Almén
2) Christoffer Whålander

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0