Götalandsmästerskapen på Gotland!

Mån 9 aug 2004 22:45
Övrigt, 14 läsare totalt


[12:10] Första gången jag var på Gotland i hela mitt liv. Undrar när jag far dit nästa gång och i vilket syfte? Tål att tänkas på! Iallafall så har jag varit där på GM. Mitt sista GM. Herregud vad allt tar slut nu! Inget mer Idre, inget mer DM, GM, USM. Bluuurp. Lyckades göra bra ifrån mig på mitt sista GM i vilket fall som hellst! Tvåa på det individuella, efter Carro. Och det efter ett inte helt prickfritt lopp. Började med att bomma första och göra världens parallellfel till tvåan, och sedan fortsätta snurra lite smått till de andra kontrollerna också. Men de andra flickorna måste ha skruvat ännu mer, så jag ska vara nöjd. Slog ju Lina, Elsa, Julia, Jossa, Martina, Kristin.. Och jag är så glad!:)

Östergötland bodde på ett vandrarhem medans alla andra distrikt bodde på en skola. Men det var trevligt på vandrarhemmet också, Jossa och jag delade rum bredvid busschauffören i stugan Hägur. Första kvällen skulle gänget östgötaflickor (Jag, Jossa, Kristin, Ullis, Sara, Angelica, Emma, Linnea och Lotta) gå och bada. Fick vägen beskriven, ”En och en halv kilometer rakt över fälten”, och började knalla. När vi befann oss mitt ute på fältet ringde pappa och berättade att vi befann oss på ett aktivt flygfält. Oopsie! Vi fortsatte knalla medans vi spejade upp mot skyn, klarade oss från att bli påflugna och klättrade över X antal fårstängsel innan vi kom fram till skogskanten. ”Havet är bortom skogen”, sa Sara, och så började vi promenera genom den risiga gotländska skogen, i badtofflor och bikini och med CD-spelare och allt jagvetintevad. Sniglar mellan tårna och myror innaför byxorna, fram och tillbaka, hit och dit. Förbi ensamma skjul och en mystisk husvagn, klagandes och svettandes. Efter cirka 40 minuters vandring utbrister någon ”JAG SER HAVET!” så det blir rusning mot det blåa vattnet, ända tills vi märker att ett gäng ungtjurar fått syn på oss och börjar trava i vår riktning. Vi försöker villa bort dom genom att springa åt olika håll, det går bra, alla lyckas ta sig ut ur hagen. Alla, utom Angelica. Hon står gömd bakom en buske medans djuren kommer närmare och närmare, och börjar slicka på henne! Haha, det såg så roligt! Dom måste ha fattat att hon är vegetarian och därför struntat i att stånga sönder henne. Hon kunde iallafall knalla därifrån oskadd. När kalabaliken lagt sig vänder sig allihopa om för att äntligen beundra det så svårfunna havet.. Och så visar det sig att det är världens kassaste strand! Koskit och surrandes flugor och en stank så avskyvärd att det inte går att beskriva! Jäkla gotland! Det var bara att vända på klacken och vandra hem igen. Blä!!!

Nästa badtur blev lite mer lyckad. Det var när vi for ner till skolan för prisutdelningen. Vi kom dit klockan 18:00 och prisutdelningen ägde rum 21:00, så vi hade lite dötid där. Då besökte vi vattnet och badade, och det var vi värda!:P Sedan gick vi och kollade på kubbmästerskapen som de andra distrikten ägnade sig åt. Hejade på Lina och snodde flaggor. Haha, skoj var det! Sedan var det prisutdelning och Östergötland lät mest!



Östergötland syndes och lät mest under Söndagen också, tar jag mig friheten att påstå. Okej, Västergötland hade trummor och tutor och allt jag vet inte vad, Göteborg hade rökbomber men vi hade röster och hejarramsor som skreks ut över TC:t! Och visst hjälpte det, vi slutade ju som tvåa! På förstasträckan hade vi Oscar Vångell och Linnea IS. Oscar växlade ut till Anna Forsberg som trea och Linnea till Johan Lindberg som trea hon också. Anna drog ifrån myyycket och kom in i stor ledning, men vad spelade det för roll, hon ryckte ändå bara en blindkarta:/ Johan gjorde ett bra lopp även han, inne som trea eller nått men jag gick ändå ut först eftersom Östergötland var enda lag med BÅDA 14-löparna inne:) Gick ut strax före Småland, Martina Karlsson, så det blev fight mellan oss i skogen. Gick klockrent till varvningen, och två kontroller där efter. Men sedan kom världens KANONBOM! Blää. Martina bara försvann! Hann med två småbommar innan jag kunde stämpla vis sista och ta emot alla glada hurrarop... Hurrarop?! Ja, hurrarop!:D Jag var först! Martina hade tydligen bommat bort sig hon också, hon kom inte förrän 54 sekunder efter mig! Emil gick alltså ut i ledningen, men bommade första och andra så smålands Erik Liljeqvist sprang om och drog ifrån. Men en andraplats är ju inte dåligt det heller, det var så kuul! Sen var det dags för party på båten på vägen hem. Sprit och vin och ligga och spy! Nejvars, inte direkt kanske:P Satt och åt mat i nära två timmar med Kristin och Ullis, det var jättetrevligt:) Sedan kom vi hem vid halv tolv, yeah!

Och idag är det idag och idag vet jag inte vad jag ska göra. Solen lyser, ska nog sola. Tjarrå!

[22:41] Konstigt, egentligen. Dagens humör: Deppig. Allt på grund av att en annan person var på mindre bra humör imorse och inte kunde hålla det för sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0