beck - halo of gold

Ons 25 okt 2006 13:30 (Uppdaterad Ons 25 okt 2006 13:44)
Övrigt, 20 läsare totalt
en underbar låt. "i walk the line" - skitsnyggt invävt ju!
(och nu kom en låt med led zeppelin och jag tänkte tyst; vafan den här låten med white stripes känner jag inte igen! så det måste verkligen vara så att det är jacks främsta inspirationskälla)

jaja. nu har jag svenska och sen naturkunskapslaboration. vi kommer inte att få tillbaka greger på hela terminen. fan, vår enda bra lärare. istället får vi en smällfet dålig kvinna som dessutom valt att heta BIRGITTA som inte kan lära ut. FAN ta skolan!

(förlåt farmor som också heter birgitta men det är fan inte fint)

igår kväll kom jag på mig själv med att vilja lyssna på winnerbäck. jag har inte lagt in honom alls på ipoden för jag hart känt att jag vuxit ifrån honom, men så imorse satte jag på forna favoritplattan solen i ögonen och hur bra stämde inte låtjävlarna in!? jag dör snart.



ont om rutiner,
gott om dåliga vanor, gott om kitchiga planer

jag lever för kicken, precis som du
jag blir oinspirerad och ledsen 
av kraven och stressen
jag har frihet i blicken, precis som du
här står livet i farstun, så nära inpå
men det är nåt som gnager ändå


här ligger ångest och prylar i drivor, jag unnar mig skivor
dom hjälper mot ledan
, precis som du
jag har tid, jag har lediga dagar, där jag sitter och klagar
och längtar till fredan
, precis som du

precis fucking så. bara atta man stryker alla precis som du för vaddå precis som du? kanske att winnerbäck menar "såhär är det för mig, precis som du, amanda".






(men när hösten skingrat myggen
kommer klådan inifrån)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0