a heart & a hand & the love for a band

Ons 6 sep 2006 22:00 (Uppdaterad Ons 6 sep 2006 23:19)
Musik, 17 läsare totalt

21.57



YES! det funkar!!!
igår kom det värsta felmeddelandet när jag höll på att skriva blogg och så nu när jag skulle gå in funkade det inte alls så jag blev livrädd att jag typ sabbat funktionen helt och hållet! men nu funkar det så så tycks inte vara fallet.. :) skönt!



mamma tycker att jag ska få betala min jävla studentmössa själv. åtminstone halva. vad fan är felet? aldrig i livet. isånafall ska jag ha en budgetmössa utan tryck så får hon se hur mobbad hennes dotter kommer att se ut när dagen väl kommer. för aldrig fan att jag betalar för den själv. hon är min mamma! hon kommer att betala för ola, julia och josefina sen! och visst, jag håller med om att det är en väldigt sjuk business som dumma företag tjänar aslätta pengar på bara för att det är sånt skit som alla studenter köper, och "måste" köpa. men fan, ska jag stå där UTAN mössa? neeeever.

tack för att jag fick hålla en monolog och skriva av mig allt det som jag inte orkade säga till mamma eftersom hon redan tagit ställning och inte tänker ge sig.



oh idag kom mina skivor och jag mår så bra av det! jag gjorde myshörna på rummet och satte mig med mina böcker och lyssnade riktigt noga på texterna (MINUS till raconteurs som inte har texthäfte! grrrr)

it’s one step forward, two steps back
here’s me with a big smile, here’s me about to crack
give me a push and watch me fall
if i never learn, then what is it all good for?


just på grund av mitt musikaliska tillstånd så är jag ovanligt kulturell med BÅDE låttext (har ni lagt märke till min UNDERBARA rubrik?) och bokgrejs.

nu ikväll var jag ute och promenerade med olivia och det är så mysigt och oersättligt!! hon är så BRA! vi pratade om allt, allt, allt men mest om balen.

OCH vi såg clockwork orange idag på psykologin! eller, en snutt av den. slutet ska vi se på måndag. den var så himla bra men hemsk och eftersom vi inte fick se början, så fattade man inte hur sjuk alex var och så. men jag får väl ladda hem den.. :)



23.17



jag har hittat SNYGGASTE winnerbäck-planchen som pappa hade undagömd här hemma! den kommer göra sig asfin bredvid kentaffischen på mitt rum :) glad glad! den är reklam för kom-plattan. så bra!

nej, sovdags nu.






"men tänk om jag hade en framtid på den här planeten? hur skulle den bli? hur många människor kunde jag stöta bort, och hur många ställen kunde jag egentligen fly från innan jag satt nere vid floden och svor för mig själv på riktigt? inte särskilt många fler, var svaret.."

egentligen vill jag inte sätta "-tecken runt det där stycket. jag vill ha skrivit det själv och kunna säga att det är mig det handlar om. men det är det ju inte, det är nick hornby som skrivit det och det är jess i boken "fallhöjd" som tänker så. men det skulle likagärna kunnat vara jag, tycker jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0