Idag har jag bakat.

Tors 15 jul 2004 21:21
Övrigt, 17 läsare totalt


Hejhej hemskt mycket hej. Idag har jag packat, städat, lagat köttfärssås och bakat. Jag har bakat. Ja, du läste rätt. Amanda Almén har bakat. BAKAT. Fyfan. Men det gick faktiskt bra, för en gångs skull. Köttfärssåsandet också. Jag kanske börjar lära mig matlagningens ädla (och übertråkiga) konst? Jaja. Ni skulle sett Josefinas vurpa i hallen där uppe förut! Hahaha, den var klockren. Jag stod och vaskade, och så fort hon kom förbi så slaskade jag till henne med vasken så att hon blev blöt. Hon fick då för sig att hon skulle rusa förbi mig och så ner för trappan, så att jag inte skulle hinna svabba till henne. Flickebarnet såg sin chans när jag stod och pratade med Ola. Hon sprang allt vad hon hade och totalglömde bort hur blött det var på det nysvabbade golvet. ”Swush” och ”BONK” sa det när Josefina Almén trillade på rumpan, samtidigt som hon sparkade till vasken med vatten, som kom farande mot mig och rakt på mina smalben så att det skvätte upp vatten över hela mig OCH in i hela mitt rum. Haha, fan vad nöjd hon var med den bravaden. Hon klagade inte ens på stjärtvärk, för hon skrattade så mycket!:P
Sedan, efter att bakningen skett, berättade jag för Ola och Josefina om vad jag, Stina, Joel, Holger och Paulsson gjorde när vi var hemma hos Joel i vintras: Vi tog varsitt glas med vatten, fyllde munnen och skulle sedan få varandra att skratta. Den som hade kvar vattet längst i munnen vann. Brodern och systern blev förstås peppade att testa själva, så vi knallade ut för att leka. Julia kom hem och joinade oss hon också. Och KUL var det!:D Speciellt som både mamma och pappa blev toksura på att vi var så blöta!;)

Imorn ska jag ner till Göteborg! Ner till paradiset! Ner till 2004:s upplaga av O-ringen! Oh fytusan, det är inte klokt vad man har längtat. Och nu äntligen är årets bästa vecka snart här. Vi ska bo på X, vid kusten, på gräs. Filip sa att det var jättekallt där, att det blåste (blös?:P) som tusan. Ischusch. Men som sagt, imorn kommer jag och våldgästar på camping X!:D

Linie! Eva & Adam, mmm...!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0