AMBERGOVIC’S STOCKERS VS KARL’S MIGHTY FUCKS

Mån 26 jul 2004 10:50
Övrigt, 19 läsare totalt


”5-4 (2-0) e str.

Mål:
’2: 1-0, Lidstrooney
’10: 2-0, Jonssinho
’19: 2-1, Mattsson
’27: 2-2, Ericsson

Straffar (AS inledde):
2-2: Miss, Lidstrooney
2-3: Mål, Holger
2-3: Miss, Jonssinho
2-4: Mål, Karlsson
3-4: Mål, Edlundavaro
3-4: Miss, Mattsson
4-4: Mål, RobertoLarsson
4-4: Miss, Ericsson
4-4: Miss, Tarandhez
4-4: Miss, Serrander
4-4: Miss, Lidstrooney
4-4: Miss, Mattsson
4-4: Miss, Jonssinho
4-4: Miss, Ericsson
4-4: Miss, Edlundavaro
4-4: Miss, Serrander
5-4: Mål, RobertoLarsson
5-4: Miss, Karlsson

Varningar, KMF: Holger, Mattsson, Serrander
Domare: Johan Strand, Finngösa
Publik: 28

Laguppställningar:
AS: Tarandhez, RobertoLarsson, Edlundavaro, Jonssinho, Lidstrooney. C: Ambergovic
KMF: Holger, Ericsson, Mattsson, Serrander, Karlsson. C: Karl

Referat:
AS inledde matchen bäst med sina farliga kontringar och effektivitet. Sista minuten-ersättaren för AS rivstartade då Lidstrooney satte en vrist från högerflanken in vid bortre stolpen. Sista minuten-ersättaren för Westerlundelrooy, Jonssinho, gjorde ingen besviken med sin insats, utan hann med att göra en balja i första halvlek. Detta på ett precisionssäkert långskott från ungefär halva planen. Målskytten kommenterade detta i efterhand: ”Jag har aldrig gjort mål i tävlingsmatch förut, så det var så dags nu”. 2-0 stod sig även till pausvilan och sidbytet.
KMF visste nu att det krävdes minst två mål för att kunna vinna matchen. Man förbättrade sitt spel väsentligt från första halvlek. De uddlösa och lätträknade avsluten från första halvlek byttes nu mot intensivt tryck och spelfördel. Den imponerande upphämtningen hade inletts. Mattsson satte 2-1 efter en stenhård nick på ett inlägg, 2-2 kom efter ett 2 mot 0-friläge, där Ericsson rullade in bollen i kassen.
2-2 var resultatet efter 30 minuter fotboll, stundtals av glad-typen, stundtals av gris-typen.
Straffar tillsattes för att avgöra denna batalj. Och först i NIONDE straffomgången avgjordes matchen, då RobertoLarsson satte den avgörande straffen och Tarandhez gjorde den avgörande räddningen! Ett enormt glädjerus brast ut bland spelare och klack i AS, vilket resulterade i en maffig leffe-hög på den stackars målvakten.”

Skrivet av: Anders Tarandi, Lidingö.


Ambergovic's Stockers

Jag orkade inte referera matchen själv, speciellt inte som han redan gjort det så bra. Så jag snodde det. Attans bananer att laget man håller på jämt ska förlora på straffar! Haha, jaja. Idag ska jag ut och träna, tror jag. Inte för att det orkas med, det gör det aldrig, men jag känner att jag måste. Anna var ute toklänge igår och sprang ju! Anna, ja. Jag saknar dig, AnnisPannis, och dig också, LinieFinie! Men snart är det u10, och då träffs vi! Men nu börjar jag bli sådär rädd igen. Eller rädd, det är inte rätta ordet. Men jag börjar frukta vintern.. Snön.. Ingen orientering.. Inte träffa vänner.. Uschlan! Men än så länge är det sommar. Få se nu, nu nån gång i veckan ska jag kanske på Lager 157 med Malin, tjohej! Och sedan är det u10 fredag-lördag, och efter det hoppas jag på att Filip kan följa med till Linghem, det beror på om han får plats i bussen till DistriktsMatchen. Sedan är det DM tisdag-onsdag, sedan är det degdeg fram till helgen då jag far till Gotland på Götalandsmästerskapen. Sedan, på onsdagen, flyttar Filip in i Eksjö.. Tänk, om jag också hade fått börja. Då skulle jag också flytta in där då. Då skulle jag bott kanske bara EN decimeter från Filip, nästan så att man blir med barn!:P Men det gör jag inte! Haha, men jag kommer typ BO där nere, hos Lina, Kristin, Karin, Julia, Elsa, Carro, Martina, Jossa, FILIP, Emil och vilka tusan som ska flytta ner.. Åååh vad jag är avundsjuk på er allihopa! Och inget Hallsberg blir det heller.. :( Nej nu börjar jag gnälla igen, det ska jag inte göra. Dags att träba, och sen ska jag ringa till Christer.

Trallala lilla molntuss.. Kom hit, ska du få en puss..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0