5-dagars i Göteborg 2004

Sön 25 jul 2004 12:42
Övrigt, 23 läsare totalt


Fredag 16/7
Dagen då vi, Julia och jag, började vår resa ner mot Göteborg och 5-dagars 2004. Åkte med farmor och farfar eftersom resterande familj inte hade planer på att bege sig ner förrän senare under helgen. Stannade i Brahehus och partajade med ett äldre par som inte förstod sig ett skvatt på orienteringens ädla konst men ändå var mäkta intresserade och fortsatte sedan vår lagom roliga färd. Hann lyssna på ”Lokets Favoriter – Volym 4” tre varv innan jag bytte till ”Lokets Favoriter – Volym 4, CD 2”. Haha, jaja, väl framme på camping X (7 kilomter från C-ortstorget, allra längst bort) träffade vi på lite pojkar från Örebro med omnejd, Julia träffade Jonte (”Häj!”) och så byggde vi upp förtältet och bestämde vart mitt, Lisas och Stinas tält skulle placeras. Björne skrämde mig två gånger, båda gångerna genom att knacka på rutan till husvagnen när jag inte var beredd. Nåja, följde med dom ut på guidad tur på området i alla fall. Rastade Björnes gitarr, javisst, nog så värt. Fick syn på Julia och Jonte på en klippa där dom satt och myste (observera: INTE mös!). Klockan visade rätt sent (sent för två flickor som bor med farföräldrarna i husvagn) så jag och Julia förpassade oss hemåt. Gick för att borsta tänderna och då kom folket tillbaka igen, haha, Björne gestikulerar bakom Mia Lindbergs rygg att jag ska följa med dom, och jag stod och försökte att inte märka det och bara koncentrera mig på hennes prat, vilket inte var det lättaste eftersom det inte var så vidare intressant heller. Följde med dom i alla fall, och Filip och jag vandrade iväg för oss själva och träffade på en snubbe som tyckte att vi skulle testa på ”Brandpostsorientering”. Haha! Kvällen förflöt och farmor och farfar var inte speciellt glada över att jag kom hem vid halv två, ”Jag tänkte ringa polisen!” Oops, menee, det var det värt så shit the same!

Lördag 17/7

Haha! Julia och jag fick för oss att vi skulle cykla till C-ortstorget. Brum brum iväg på cyklarna, till en början åt rätt håll faktiskt! Men när vi kom till ett vägkors cyklade vi åt fel håll, vi cyklade rakt mot tjottahejti och kom helt fel. Vände och cyklade tillbaka igen, frågade om vägen ”Följ vägen tills ni kommer till motet, kolla efter den stora kranen, då är ni nästan framme” Jassåru, vafan är ett mot för nått? (Svar: Trafikplats) Och eftersom vi befann oss vid hamnen var det ju för tusan lyftkranar överallt! Vi cyklade i alla fall åt vad vi trodde var rätt håll, kom till camping N, cyklade förbi camping N, vände, träffade några och frågade om vägen, cyklade lite till och så var vi framme! Tjohej. Två timmars cykeltur att bara ta sig dit. Fick gratis polkagris som plåster på såren och cyklade tillbaka igen. Stjärtkramp efter cykelsadeln? Jajemensan! Familjen Dahlgren var och köpte kex, men dom kom hem ungefär samtidigt som oss dom. Anna kom fram till camping S, och kom och hälsade på oss. Stina och Lisa kom också. Vi diskuterade angående om vi skulle på Kalas eller inte, vi kom fram till att vi inte skulle det.

Söndag 18/7
Tältet uppbyggt dagen innan så det var första morgonen vi vaknade i det. Filip flyttade till hus, flera mil från campingen! Prologen ägde ju rum den hära dagen också, så vi begav oss in till staden för att se på den. Jag åkte båten med Anna, Linus och Filip, för Stina och kompani åkte in tidigare för att hinna gå på stan lite granna innan sisådär. Vi såg en kändis, tjohej, Lasse Holm vettu, och Loket såg vi ju också eftersom det var han som höll i själva invigningen. Träffade Jorik, haha, ja, vad ska man säga? Pratade med en staty gjorde han. Men han var snäll och trevlig, bara inte riiiktigt som jag hade tänkt mig honom. Åkte hem med Annis och träffade Linie Finie, som skulle på konfaåterträff.

Måndag 19/7
Första etappen! Upp och göra gröt på morgonen, vi startade relativt sent så det var ingen fara med uppstigningen. Tog bussen vid nio nån gång och bussades till E1, som för övrigt ägde rum i Partille, Linafina Strands hemtrakter. Det gick finfint för mig, slutade 6:a och var fetnöjd med det. Sara och jag gick tillsammans till duschen och träffade Anna som hade gått jättedåligt.. Hon som skulle vinna!:( Jag hade mina amanda-trosor på mig när jag sprang, och som de flesta vet så är LOK-byxorna lite genomskinliga, så amanda syntes rätt bra igenom. När jag sprang om några i skogen skrek dom ”AMANDA! Hahaha!” och jag förstod till en bärjan inte hur tusan de kunde veta vem jag var (jag hade ju inte sett männskorna förut!) men sedan kom jag underfund med hur det antagligen låg till.

Tisdag 20/7
Kungälvsetappen. Etapp 2. D16 – 3610 meter. SÅ jäkla taggad! Och bra gick det! Hade Anna en minut bakom, började med att bomma ettan, helvete! Tvåan gick bra, trean likaså. Liten sväng till fyran, femman tog jag det skitlugnt till, sedan öste jag typ järnet på slutet. Bommade näst sista lite, men bara lite. Kommer i mål och möts upp av Filip, ”du har ju gått asbra!”. Älskar att höra sånt, och speciellt från hooonom!:) Anna kom inte förrän cirka tre minuter efter min målgång vilket innebar att jag slagit henne. Yiis! TUR att hon inte ropade på mig eller att jag vände mig om i skogen, eftersom hon sett mig framför sig hela tiden ettan till femman. Helsike vilken tur att jag inte såg henne! Då hade det kunnat gå helt åt pipsvängen för min del. Låg, efter denna etapp, 5:a, lite drygt tre minuter efter Karin som ledde. Nöjd? Oh ja!

Onsdag 21/7

Etapp tre gick av stapeln i Skatås (som får Stina att tänka på Attås). Anna startade denna dag fyra minuter framför mig, så vi joggade tillsammans till start och kom i god tid typ 20 minuter innan start. Värmde ju upp ordentligt i alla fall, men det spelade tydligen ingen roll för jag gick så jävla dåligt. Bommade fan varenda kontroll. Såg ju iåförsig Anna i skogen, men det var vid femman när jag skulle till trean :S. Helvete! Allt pajade. Från tre minuter efter till 20! Bajs! Jaja, sånt är livet, och egentligen ska jag inte klaga, för Anna var ju ännu längre efter och Julia stämplade fel på E4. Men jag var i alla fall mäkta sur!

Torsdag 22/7
Vad är det för dag idag? Torsdag. Vad är torsdag för dag? DISKODAG! Haha, nä, diskot var ju inte förrns på fredagen. Men torsdag var det ju i alla fall, så ett rätt där. På TORSdagen gick etappen i TORSlanda (haha, kuul där!) och den här dagen startade jag halv nio och Filip halv två. Jävla sär som bestämmer starttiderna. Jaja, kortdistans var det denna dag, och jag tyckte det gick bra men det gick ännu bättre för alla andra! Haha, Martina var ifatt med en minut till ettan! Iochförsig hade jag fastnat i fetaste cellskräcksbuskagen men ändå! Jaja, soffan också.

Fredag 23/7
Jaktstart! 26:50 efter Karin gick jag ut, haha. Bra jobbat, Amandus. Jaja. Lyckades med bravaden att missa första kontrollen så var ju ifattsprungen redan där. Sedan läste jag att jag var påväg till trean när jag skulle till tvåan, så det var värsta rötan att jag hittade den direkt. Sedan läste jag ju att jag skulle till fyran när jag skulle till trean och den gången gick det inte riktigt lika bra, kom helt snett, och träffade Ida som startat 6 minuter efter mig vid kontrollen. Försökte springa ifrån henne men det gick inte så bra, gjorde parallellfel och sedan bommade jag kontrollen efter det också. Men sen gick det finfint och vi var ifatt klungan som startade lite innan mig till näst sista och Carro som startat en minut före mig! La mig i rygg och sket i kartan till sista, Ida och dom tog ett smartare vägval men vafan det var Carro jag skulle ta! Men så ramlade hon innan sista så det blev ingen spurtfajt!:/ Jaja, jag vann ju i alla fall. Men lite tråkigt, det känns som om jag vann på fusk! Men skitsamma. 27 eller 28, who cares?
Filip kom trea! Trea! Han är så jävla braaa! Bäst är han! Och Julia kom tvåa, hon vann faktiskt sista etappen efter att kommit tvåa hela veckan. Det jävligaste var att de envisaste med att ha prisutdelningen på TC, och vi orkade inte stanna så vi åkte hem. Träffade inte Filip på hela dagen förrän på kvällen, men då träffade jag ju honom desto mer:D Jag, Lina och Anna åkte och åt på pizzeria och köpte med oss en pizza att äta sen på kvällen, sedan gjorde vi oss i ordning för kvällens bravader. For till c-ortstorget och promenerade utmed kajen tills vi kom till berget där förfesten hölls. Det var så jäkla skoj! Haha, runt elva gick jag och Filip till diskot, HETT! Eller inte, vi var där i tio minuter. 60 spänn för en diskobiljett och sedan bara vara där i tio minuter, klyftigt! Haha, men skitsamma. Vi drog till berget igen sen tror jag, festade loss tills jag inte mådde så bra längre.. Haha, Filip var fan självmordsbenägen! Så jäkla nära att ramla ner från berget! Och så bara skenade han iväg och gick ner sig i ett kärr och sedan sprang han nerför berget rakt in i ett staket.. Haha! Åkte med bussen vid tre tror jag, efter att ha hälsat på Jögge och Per Forsberg. Yeah! Jag och Filip sov i mitt, Lisas och Stinas mattält. Lina kom och la sig där också sen. Haha, Filip hade inte pumpat sin madrass så han låg på min, det blev lite trångt men nog så mysigt! Jag är så KÄR!

Jaja, sov väl ungefär två-tre timmar innan det var uppstigning och tälthoppackning. Åkte med familjen till Liseberg, haha, det bästa man kan göra! Åt frukost klockan halv två på Burger King. Yej. Jaja, jag klarade mig, men var helt DÖD på hemvägen! Raka vägen i sängen när jag kom hem.

Fick kort från USM framkallade också! Haha, det är ett när vi grävt ner Arvid i gräset och alla står och sörjer! Den är KUNG! Ni ska bara se!

Fiiiiiiiiiiliiiiip….!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0